عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
بازدید : 545
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 شهرداري گوهران در ايستگاه آتش نشاني :

 

به گزارش عصر بشاگرد، در تصويري كه مشاهده مي كنيد شهرستان بشاگرد شهرداري شهر گوهران در ايستگاه آتش نشاني.

شهرداري شهر گوهران بشاگرد به دليل نداشتن امكانات در ساختمان آتش نشاني شهرگوهران بشاگرد مستقر هست كه باعت بهم خوردن نظم ايستگاه آتش نشاني شده است.

در چند سال هاي قبل هم عدم بي توجهي به جايگاه آتش نشاني بانكي هم در اين مكان مستقر بود كه هم اكنون بانك نقل مكان نموده وشهرداري شهر گوهران جانشين بانك شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: ايستگاه آتش نشاني گوهران , شهرداري گوهران , شهرستان بشاگرد , بشاگرد نيوز , شهر گوهران بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
بازدید : 474
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گزارش «صادرات نفت ایران آزاد شد» جعلی بود؟

 
 نفت
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از نفت ما، ديروز برخی روزنامه‌ها گزارشی را به تیتر یک خود تبدیل کردند که صحت آن محل تردید است؛ گزارشی با عنوان «صادرات نفت ایران آزاد شد»!

  روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی با همین عنوان نوشت: دولت آمریکا دستورالعملی تنظیم کرده است که به خریداران نفتی ایران اجازه می‌دهد تا زمان اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران، از تهران نفت خام خریداری کنند.

این گزارش در حالی بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات کشور داشت که در آن به‌ هیچ منبع خبری رسمی‌ای اشاره نشده است. این خبرگزاری مدعی شده که وزارت خزانه‌‌داری و امورخارجه آمریکا این دستورالعمل را صادر کرده است. دستورالعملی که اثری از آن در سایت رسمی وزارت خزانه‌داری آمریکا پیدا نمی‌شود.

نکته جالب توجه دیگر در این گزارش، ادعای آزادسازی صادرات نفت ایران است؛ چرا که صادرات نفت ایران هیچ وقت ممنوع نبوده که این بار بخواهد آزاد شود. با این حال صادرات نفت ایران به برخی کشورها با محدودیت‌هایی مواجه بوده است.

برای پیگیری بیشتر، خبرنگار آنا موضوع را از امیرحسین زمانی‌نیا، معاون اموربین‌الملل وزارت نفت پیگیری کرد. وی با رد محتوای این گزارش گفت: ادعایی که در این خبر شده است، مرجع رسمی ندارد و از این رو نمی‌توان آن را تایید کرد.

زمانی‌نیا افزود: ما که در رأس روابط بین‌الملل وزارت نفت قرار داریم، از این رویداد بی‌خبریم و تا این لحظه چنین گزارشی به‌دست ما نرسیده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: اگر منبع رسمی در این زمینه وجود داشته باشد، ما آمادگی بررسی آن را داریم.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در‌گفت‌وگویی اعلام کرد: میزان تولید نفت ایران تا برداشته شدن تحریم‌ها تغییری نخواهد کرد.

رکن‌الدین جوادی درباره اخباری مبنی بر افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران ظرف یک هفته آینده نیز اظهار کرد: هرگونه افزایش تولید نفت ایران منوط به برداشته شدن تحریم‌هاست.

 

 

خبرهای مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: صادارت نفت جعلي بود، نفت ما، صادرات نفت ايران جعلي بود،نداي هرمزگان ,
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
بازدید : 284
نویسنده : فــردیـن احـمدی
  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:
وزارت نیرو در اختصاص سهمیه هرمزگان از خط محرم وارد عمل شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اختصاص سهمیه تعیین شده از خط محرم توسط وزارت نیرو به هرمزگان صورت گیرد.

خشکسالی

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بخش‌های زیادی از استان هرمزگان از جمله بندرلنگه، پارسیان و بخش‌هایی بستک از خط محرم تامین آب می‌شوند از وزرات نیرو می‌خواهیم همین سهیمه‌ای که تعیین شده را بتوانیم کامل دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه استفاده از آب شیرین‌کن‌ها را یکی از منابع مهم آبی پایدار در استان هرمزگان برشمرد و افزود: اکنون در تمام جزایر از این منابع استفاده می‌شود.

خادمی با بیان اینکه شهرهای هرمزگان در ثانیه نیازمند 4200 لیتر آب است، اما با تمام توان 3600 لیتر در ثانیه را می‌توانیم تامین کنیم، گفت: اگر پروژه‌های در دست اقدام زودتر به اتمام برسد، بخش زیادی از مشکلات ما برطرف می شود.

به گفته وی، تاخیر در بهره‌برداری و عدم تامین اعتبار باعث شده در حال حاضر شش شهر بندرعباس، بندرخمیر، رویدر، سیریک و جاسک، تخت و قلعه قاضی در وضعیت بحرانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان  افزود: 8 شهر بیکاه، زیارتعلی، فارغان، جناح، سردشت، گوهران، گروگ و هشتبندی نیز در آستانه بحران هستند.

قطع انشعاب آب لوله کشی از فضای سبز بندرعباس

خادمی ادامه داد: اگر مشترکین ما در مصرف آب 15 درصد صرفه جویی کنند با کمترین مشکل تابستان را پشت سر می گذاریم البته این مهم با اجتناب از مصارف غیر ضروری امکان پذیر است. 

وی همچنین از قطع انشعاب آب لوله کشی بخشی از فضای سبز بندرعباس خبر داد و گفت: شهرداری بندرعباس باید از منابعی غیر از آب شرب برای تامین آب فضای سبز استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان  اضافه کرد: 90 درصد فضای شهری از آب شرب و تصفیه شده تامین می شود این درحالی است که بیشتر شهرهای ما با کمبود آب و بحران آب مواجه هستند.

خادمی عنوان کرد: با حفر چاه‌های جدید و تعویض و اصلاح و بازسازی شبکه‌ها تلاش شده تا آب شهرهای استان بدون جیره‌بندی تامین شود.

وی افزود: خوشبختانه اجرای طرح‌های فاضلاب با وارد کردن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سرعت خوبی گرفته و امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها مشکلات مردم در بخش فاضلاب و عقب افتادگی‌های گذشته جبران شود.

افتتاح و بهره برداری از 60طرح در هفته دولت و دهه فجر

این مسئول در هرمزگان تصریح کرد: تسریع در اجرای طرح‌های فاضلاب علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشت عمومی در توسعه اشتغالزایی و اقتصاد ملی بسیار تاثیرگذار است.

به گفته خادمی، درحال حاضر بیش از 45 درصد از جمعیت شهری از خدمات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری این جمعیت به بیش از 60 درصد برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: طی این هفته 30 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد از محل اعتبارات دولتی و خصوصی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 30 طرح دیگر نیز با اعتبار 1500 میلیارد ریال تا دهه فجر تکمیل می‌شود که شامل ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب، احداث سامانه کلرزنی، احداث و توزیع شبکه‌های آب و فاضلاب، حفر و تعمیر چاه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش موثری در توسعه پایدار شهرهای هرمزگان دارد.

انتهای پیام/ع

منبع:خبرگزاری تسنیم



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: هفته دولت , شرکت آب و فاضلاب هرمزگان , خط محرم , اختصاص سهمیه هرمزگان , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
بازدید : 368
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 

خبر بازگشایی مدارس در روزهای پنج شنبه برای سال تحصیلی آینده کذب محض است‌ و فقط برخی مدارس با صلاحدید اولیای مدرسه می توانند پنجشنبه ها هم کلاس بگذارند.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش یک خبر خوب و یک خبر بد به دانش آموزان دوره ابتدایی داد.

خبر خوب ادهم این بود که شایعه بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه صحت ندارد و پنجشنبه ها همچنان تعطیل است.

اما خبر بد این بود که حدود 6 هزار مدرسه ابتدایی می توانند با صلاحدید اولیای مدرسه، پنجشنبه ها هم برای بچه ها کلاس بگذارند.

ادهم در این باره گفت: طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در روزهای پنج شنبه، پارسال در 2 هزار و 151 مدرسه ابتدایی اجرا شد و سال تحصیلی آینده هم قرار است با موافقت اولیای مدرسه در حدود 6 هزار مدرسه ابتدایی بصورت آزمایشی اجرا شود اما  اجرای رسمی و سراسری آن در سال تحصیلی آینده  در دستور کار آموزش و پرورش نیست.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ مصوبه ای در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرای رسمی و سراسری تعطیلی پنجشنبه های مدارس نداشته ایم و تاکنون آنچه اجرا شده  یک طرح آزمایشی بوده است و نتایج آن هنوز مشخص نشده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: یک خبر خوب و یک خبر بد برای دانش آموزان،طرح آزمایشی بازگشایی مدارس،دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ,
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
بازدید : 252
نویسنده : فــردیـن احـمدی

روی پلکان بین مسافرین که در انتظار سوار شدن به هواپیما بودند چشمم به یک چهره اشنا خورد که هرچه دقیق تر نگاهش می کردم کمتر باورم میشد که او وزیر بهداشت است.

به گزارش عصر بشاگرد؛ یک مخاطب در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:
دوشنبه شب که با پرواز دزفول به تهران می امدم اتفاق جالبی را شاهد بودم.
روی پلکان بین مسافرین که در انتظار سوار شدن به هواپیما بودند چشمم به یک چهره اشنا خورد که هرچه دقیق تر نگاهش می کردم کمتر باورم میشد که او وزیر بهداشت است!
با خودم کلنجار رفتم که مگر می شود وزیر بدون تشریفات مرسوم برای سوار شدن به هواپیما مانند دیگران صف ایستاده باشد!
وقتی سوار شدم با او چاق سلامتی کردم و با لحنی گرم پاسخ گرفتم ، برایم جالب بود که در این مرداد سوزان وزیر چرا به خوزستان امده...که بعدا معلومم شد سرکشی از مراکز بهداشتی درمانی دلیل امدنش در این خرماپزان است.
 
 
ماجرای خواندنی صف ایستادن یک وزیر+ عکس
 
 
در بین پرواز خلبان شکرآبی نیز همراهی وزیر در پرواز را خیر مقدم گفت و از او بابت زحمات چندین ساله اش در حوزه بهداشت تشکر کرد.
مسافران دیگر که زودتر سوار شده بودند و حالا فهمیده بودند این پرواز مسافر ویژه دارد با لبخند به این خبر خلبان واکنش نشان دادند.
پزشکی که لبخند را برای مردم به ارمغان اورد...خداقوت دکترجان.
 
منبع:تسنیم
انتهای پیام/
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد نيوز،وزير بهداشت،هاشمي، گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،صف ايستادن يك وزير ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 269
نویسنده : فــردیـن احـمدی

روزهای آرام اقتصاد ایران نزدیک می‌شود؟/ آثار توافق در اقتصاد داخلی ایران

اقتصاد کلان - مشکلات اقتصاد ایران یک‌شبه ایجاد نشده که یک شبه قرار باشد حل شود، اما به نظر می‌رسد آثار مثبت توافق هسته‌ای از اواخر سال‌جاری و اوایل سال 1395 قابل مشاهده در اقتصاد ایران باشد.
 

مجید سلیمی‌بروجنی

این روزها چشم بسیاری از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ دنیا به اقتصاد ایران است. تردیدی نیست که بسیاری از کشورها و افراد علاقه‌ای به رونق گرفتن اقتصاد ایران ندارند.

در جهان امروز هر کشوری برای تبدیل شدن به قدرت سیاسی نیازمند دستیابی به قدرت اقتصادی است. ما صاحب یک تمدن هفت هزار ساله هستیم و از هزاران سال پیش تجارمان مراودات اقتصادی گسترده‌ای با سایر نقاط جهان داشته‌اند.

امروز تجارت جهانی صاحب جایگاه ویژه‌ای شده است و کشورها در تلاش هستند که به بهترین و سریع‌ترین روش به منابع اولیه دست یافته و به دنبال آن، محصولات نهایی‌شان را صادر کنند. اقتصاد ایران طی چند دهه اخیر تلاش کرده که با تقویت و بازسازی زیرساخت‌ها و قابلیت‌هایش، حضور پررنگی در بازارهای منطقه‌ای و جهانی داشته باشد.

در روزگاری که مرزهای فیزیکی در تجارت امروز معنا و مفهوم خود را از دست داده، کشورها رقابت بسیاری در توسعه بازارها و نفوذ به بازارهای جدید دارند و در این مسیر سعی می‌کنند هر چه زودتر بخشی از بازارها را جذب کنند. اقتصاد ایران بنا به دلایلی همچون تحریم‌های بین‌المللی، عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی و منازعات مختلف منطقه‌ای تاکنون نتوانسته سرمایه‌گذاری قابل توجهی را جذب کند.

واقعیت امر این است که شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی اذعان دارند که ایران تنها کشور خاورمیانه است که پتانسیل سرمایه‌گذاری صنعتی و تجاری شدن را در سطح منطقه داشته می‌تواند بعد از افزایش قیمت‌های انرژی و نیروی انسانی در چین که به خروج بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها منجر خواهد شد، نسبت به جذب این سرمایه‌ها اقدام کرده و زمینه صنعتی شدن بیشتر و در نتیجه توسعه اقتصادی با همکاری کشورهای صنعتی را فراهم کند.

بدون تردید توافق هسته‌ای ایران و غرب بزرگ‌ترین شوک مثبت سیاست خارجی پس از انقلاب به حساب می‌آید. این در حالی است که منتقدان توافق اخیر همچنان به راه خود می‌روند و فضا را به‌گونه‌ای در آورده‌اند که انگار باید پس از توافق، یک شبه رشد اقتصادی 8 درصدی حاص شود، بیکاری ریشه‌کن شود و تورم به زیر 5 درصد برسد.

مطمئنا هدف از این صحبت‌ها بالا بردن توقعات مردم خواهد بود؛ به گونه‌ای که اگر در یک بازه زمانی کوتاه چنین دستاوردهایی نصیب اقتصادمان نشود، دولت یازدهم را شکست خورده نشان دهند.

باید بپذیریم که توافق قرار نیست معجزه کند. توافق در حکم یک داروی شفابخش است که اقتصاد ایران را از خواب بیدار کرده است. قرار نیست داروی توافق، مشکلات سیاست داخلی‌مان را هم درمان کند. اما توافق مطمئنا آثاری در اقتصاد داخلی خواهد گذاشت. همین‌که یک چشم‌انداز روشن پیش روی سرمایه‌گذاران اقتصادی داخلی و خارجی قرار داده شد تا بتوانند آینده اقتصادمان را پیش‌بینی کنند، همین‌که کابوس تحریم‌ها از سر اقتصادمان برداشته شد، همین‌که دلارهای نفتی بلوکه شده آرام آرام به اقتصادمان باز خواهد گشت، همه و همه زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصاد کشورمان خواهد بود.

مشکلات اقتصاد ایران یک‌شبه ایران نشده که یک شبه قرار باشد حل شود. به نظر می‌رسد آثار مثبت توافق هسته‌ای از اواخر سال‌جاری و اوایل سال 1395 قابل مشاهده در اقتصاد ایران باشد. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو و حمل‌ونقل، زودتر از بقیه صنایع پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی خواهند بود، اما کل اقتصاد ایران در سال 95 شاهد رونق حاصل از توافق هسته‌ای خواهد بود. همه این موارد مستلزم یک مدیریت خوب توسط دولت و فعالان بخش خصوصی در ماه‌های پیش رو است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: توافق هسته ای ایران , پنج بعلاوه یک , اقتصاد ایران ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 370
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یک هفته پس از تیتر جنجالی یک هفته نامه/صادق خرازی: من نگفتم اصلاح طلبان خائنند

موسس حزب ندای ایرانیان گفت: از مصاحبه‌ام با هفته نامه مثلث نه نسبتی به اصلاح‌طلبان بر می‌آید و نه اتهامی درباره آنان مطرح شده است.

به گزارش عصر بشاگرد، صادق خرازی شنبه هفته گذشته در مصاحبه ای با هفته نامه مثلث گفته بود: «كساني را يادم هست كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند، من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزي به مردم ارايه خواهم داد.»

این سخنان در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا با واکنش هایی همراه شد، اما تا امروز توضیحاتی درباره آن ارائه نشده بود. امروز صادق خرازی در گفت و گو با روزنامه اعتماد، سخنانش را تقطیع شده و تیتر یک هفته نامه مثلث را تحریف شده خوانده و توضیح داده که 10 روز پیش از آن همین حرف ها را به روزنامه جوان زده بوده و از اصلاح طلبان گلایه مند است که چرا در زمین رسانه های اصولگرا بازی می خورند. اگرچه او نامي از کسي نبرده اما در روزهاي گذشته اظهارات وي با پاسخ هاي اينستاگرامي عبدالله رمضان زاده و محمدعلي ابطحي روبرو شده بود.

بخش هایی از گفته های خرازی به اعتماد در ادامه می آید:

عين عبارت من در گفت‌وگو با مثلث اين است: «كساني را يادم است كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن ‌گرا مي‌دادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.» از اين جمله صريح نه نسبتي به اصلاح‌طلبان بر مي‌آيد و نه اتهامي درباره آنان مطرح شده است. حال مي‌پرسم چطور برخي اصل مصاحبه را نخوانده، تيتري تحريف شده را بزرگنمايي كردند و از اين گفته صريح برداشت ديگري كردند؟ سوال من اين است كه چرا برخي دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطيع‌شده با تيتر تحريف شده مصاحبه ام با روزنامه جوان، فرياد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا طي اين ١٠ روز به اين كشف و شهود نرسيده بودند كه هدف من خيانتكار نشان دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر كردند تا جوان اين‌طور تيتر بزند و آنها تازه فهميدند كه منظور من چه بوده است؟ من ممنونم از سوال شما من خيلي صراحت لهجه دارم وهمه بزرگان و عزيزان بزرگ‌تر ما با روحيات و شخصيت من آشنا هستند، اگر روزنامه يا مجله‌اي براي بهره‌برداري يا شيطنت كار خاصي انجام مي‌دهد نه به من مربوط است و نه به حزب و بچه‌هاي عزيز و مظلوم ندا، اگرچه من مسووليت همه حرف‌ها و نظرات خودم را مي‌پذيرم. اينها ديدگاه‌هاي شخصي و باور من نسبت به اصلاحات است تبيين گذشته و حال و آينده امر مهمي در فرآيند آينده اصلاحات است و اين ديدگاه‌ها مربوط به ندا و حزب نيست و حتي به رييس دولت اصلاحات و بزرگان ديگر هم نيست.

 

من به جاي اينكه اسم اين كار را استقبال بگذارم، شانتاژ رسانه‌اي مي‌دانم كه برخي رسانه‌هاي اصولگرا مدتي است درصدد اعمال آن هستند تا در جبهه اصلاحات رخنه بيفكنند. بار اول‌شان نيست و بار آخرشان هم نخواهد بود. فقط هم من سيبل نبودم. جالب است كه اين استقبال به قول شما را در ديگر مواضعم خصوصا درباره دولت قبل نمي‌بينيم. هدف آنها كاملا مشخص است؛ نتيجه‌اش را مي‌بينيد. توپ را داخل زمين اصلاح‌طلبان بيندازند و شاهد بازي آبروبري و اختلاف‌افكني بين آنها باشند. آنها بازي را مي‌اندازند و برخي دوستان ما بازي را ادامه مي‌دهند. اما نه من و نه ديگر اعضاي ندا دنبال توپي كه رسانه‌هاي رقيب به زمين مي‌اندازند، نمي‌دويم، چون عينا هدف آنها همين است. طبيعي است آنها استراتژي و هدف خودشان را دارند، به دنبال فرار به جلو هستند. مي‌خواهند از پاسخگويي دوران خود طفره بروند و همه مسائل را به گردن ديگران بيندازند. اين ما و همه نحله‌هاي اصلاح‌طلبي هستند كه بايد هوشيار باشند و باشيم. يكي از ويژگي‌هاي هوشمندي آسيب‌شناسي دوران خودمان است.

 

منبع: خبرآنلاين



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: نداي اسلام , صادق خرازي , اصلاح طلبان خائنند ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 336
نویسنده : فــردیـن احـمدی

روحانی در دیدار با خانواده شهدای دیپلمات: جمهوری اسلامی ایران نظامی ضدتروریسم است.

رییس جمهوری شهادت مظلومانه و غریبانه دیپلمات‌های ایران را در مزار شریف افغانستان از روزهای تلخ تاریخ کشورمان دانست که سند دیگری بود بر اینکه کشورمان قربانی تروریسم است.
 

به گزارش عصر بشاگرد؛حجت الاسلام حسن روحانی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در دیدار خانواده های شهدای دیپلمات کشورمان در مزار شریف که در منزل شهید ناصر ریگی برگزار شد با تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهیدان و با گرامیداشت یاد شهدای آنان گفت: روز شهیدان دیپلمات کشورمان در مزارشریف یکی از روزهای تاثر انگیز است و البته واقعه شهادت آنان نشان می دهد که دشمنان و تروریست ها تا چه حد به فرزندان این مرز و بوم حساس هستند.

رییس جمهوری افزود: مردم و بزرگان کشورمان از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی از شهید قرنی تا شهید مطهری به دست تروریست ها به شهادت رسیدند و هنوز هم تروریست ها علیه ملت ایران فعالیت می کنند و ما نیز متقابلا همواره در مقابله با تروریسم و تروریست ها هستیم.

روحانی با بیان اینکه معمولاً مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها، محلی امن محسوب می‌شود، به حادثه شهادت دیپلمات‌های کشورمان در مزارشریف اشاره کرد و گفت: تصور نمی‌شد که تروریست‌ها مکانی را که محل استقرار دیپلمات‌های کشورمان است، اشغال و آنان را به مظلومانه ترین شکل به شهادت برسانند.

رییس جمهوری اضافه کرد: در ابتدای وقوع این حادثه کسی باور نمی‌کرد که گروه‌های تروریستی بتوانند به این اقدام دست بزنند چرا که در آن زمان گروه طالبان تازه شکل گرفته بود و مزار شریف که در شمال افغانستان قرار دارد از مناطقی بود که در اختیار مجاهدین موسوم به ائتلاف شمال قرار داشت و کسی فکر نمی‌کرد که طالبان بتواند به این منطقه راه یابد. البته متاسفانه دستگاه‌ اطلاعاتی برخی از کشورها هم در این حادثه بی دخالت نبودند.

روحانی شهادت دیپلمات‌های کشورمان در مزار شریف را بسیار مظلومانه و غریبانه توصیف کرد و اظهار داشت: شما خانواده معظم شهدا روزهای سختی را گذراندید؛ روزهایی که سرنوشت آنها نامشخص بود و اطلاع نداشتید که بر آنان چه می‌گذرد و فکر هم نمی‌شد که چنین جنایت وحشیانه‌ای نسبت به دیپلمات‌ها و مسئولین کشورمان که برای خدمت در آنجا حضور داشتند، انجام شود.

رییس جمهوری با طلب صبر و شکیبایی برای خانواده‌های شهیدان گفت: بی‌تردید شهدا از اجر و نعمت‌های بی‌پایان خداوندی برخوردار خواهند بود.

روحانی اضافه کرد: اقدام تروریستی در مزار شریف، سند دیگری برای ایستادگی و مبارزه جمهوری اسلامی ایران با تروریسم و تروریست‌ها است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: زمانی که تروریست‌ها در جمهوری اسلامی ایران ، عزیزان ما را به شهادت می رساندند شاید کسی در دنیا تصور نمی‌کرد که زمانی این موضوع آنان را نیز درگیر کند و امروز متاسفانه در بسیاری از کشورها وحشیگری تروریست‌ها به حد اعلا رسیده است ؛تروریست‌هایی که در پشت صحنه و در باطن توسط صهیونیست ها و برخی کشورهای غربی حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

رییس جمهوری با بیان اینکه دیپلمات‌های کشورمان همواره و در مقاطع مختلف بار سنگینی را برای تامین منافع ملی کشورمان بر دوش داشته‌اند، اظهار داشت: غیر از مزار شریف در کشورهای دیگر هم دیپلمات‌های ما به شهادت رسیده و سفارتخانه‌های کشورمان مورد تعرض قرار گرفته‌اند و این همه نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران، نظامی ضدتروریسم است و برخلاف آنچه برخی از کشورهای تجاوزگر ادعا می‌کنند که ایران حامی تروریسم است، ایران از روز اول قربانی تروریسم بوده است.

در این دیدار خانواده شهیدان ناصر ریگی ، مجید نوری نیارکی، محمد ناصر ناصری ، کریم حیدریان ، محمد علی قیاسی ، رشید فلاح ، نورالله نوروزی و حیدرعلی باقری با اظهار خرسندی و خوشحالی از دیدار رییس جمهور، خاطراتی از ایام شهادت شهدای دیپلمات کشورمان بیان کردند.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری و حجت الاسلام شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به خانواده این شهیدان تقدیم شد.

 

منبع: پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: روحاني ، ديدار با خانواده شهداي ديپلمات ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 437
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در هیچ شرایطی نمی شود به آمریکا اعتماد کرد

عضو شورای اسلامی شهر سردشت گفت: آمریکا همیشه به فکر قدرت است و کشوری که چنین افکاری در سر دارد نمی شود با آن در تعامل بود.

 توافق

به گزارش عصربشاگرد؛طاهر کارگر عضو شورای اسلامی شهر سردشت بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: دولت یازدهم در بخش سیاست خارجه خیلی خوب عمل کرد و مذاکرات زیادی برای ثبات در منطقه انجام دادند که در نهایت منجر به توافق اولیه شد. دولت هر آنچه در سیاست خارجه خوب عمل کرد ولی در سیاست داخلی ضعیف بود که امیدواریم مشکلات داخلی مردم نیز حل شود.

کارگر اظهار داشت: تحریم هایی که غرب علیه ایران انجام داد ظالمانه بود که در اوایل خیلی کم تاثیر خود را نشان داد ولی هر چه از این تحریم ها بیشتر می گذشت ملت ایران تولید های داخلی را افزایش می داد تا جایی که در اواخر دیگر نشانی از تحریم ها نبود و در این مدتی که تحریم بودیم دستاورد های زیادی را بدست آوردیم.

وی افزود: مطمئنا توافق هسته ای تاثیر زیادی در بخش اقتصاد خواهد داشت هم برای ایران و حتا منطقه، تا جایی که شاهد آن بودیم که بعد از گذشت سه روز از توافق شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری  وارد ایران شدند که این نشان از با ثبات بودن اقتصاد ایران است.

عضو شورای اسلامی سردشت گفت: این توافق زمزمه هایی رو در جو سیاسی کشور بوجود آورد ولی در نهایت حرف همه این است که انرژی هسته ای حق ایران است و مفت بدست نیامده که مفت از دست داده شود.

طاهر کاگر خاطر نشان کرد: به آمریکا در هیچ شرایطی نمی شود اعتماد کرد در حال حاضر فقط  توافق اولیه است ولی با این حال کنگره آمریکا بازهم با این توافق مخالفت می کرد چون آمریکا همیشه به فکر قدرت است و کشوری که چنین افکاری در سر دارد نمی شود با آن در تعامل بود و خطوط قرمزی که حق مردم، خون شهدا،  انقلاب، دین، ولایت فقیه، رهبری و خیلی از چیزهای دیگر که امیدواریم عایت شده باشد.

کارگر گفت: ظاهرا هدف این مذاکرات برداشتن تحریم ها بوده ولی هدف اصلی غنی سازی است، تحریم ها با توجه به این که در توافق نامه هم لحاظ شده اگر به صورت یکجا برداشته شود خیلی خوب بود ولی با توجه به این که در صحبت های ریاست جمهور ایران و آمریکا تفاوتهای زیادی هست در این باره نمی توان نظر قاطعی بیان کرد.

وی افزود: قبلا گفتم غنی سازی حق ایران یا هر کشوری هست، کشور های غرب نمی خواهند کشور ایران از لحاظ اقتصادی، بهداشتی،درمانی، کشاورزی، صنعتی و… در منطقه قدرتمند باشد.

طاهر کارگر در پاسخ به سوال چه عواملی غرب را مجبور به توافق با ایران کرد؟ گفت: با توجه به اینکه ایران در طول تحریم ها نه تنها ضعیف که نشد بلکه بسیار قدرتمند نشان داد و کشورهای غربی نمی خواستند که ایران در منطقه کشوری قوی و قدرتمند شود زیرا منافع انها به خطر می افتاد.

وی در خصوص گزینه نظامی آمریکا علیه ایران گفت: با توجه به این که کشور ما یک دوره ۸ ساله جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته بود کشورهای غربی دیگر قانع شده بودند که استفاده از سلاح های جنگی هیچ تاثیری بر ایران نخواهد داشت.

عضو شورای شهر سردشت اظهار داشت: شاید کشور های غربی فکر می کنند با توافق توانسته اند جلو برنامه هسته ای ایران را بگیرند ولی سخت در اشتباه هستند چون با داشتن دانشمندان جوان ایرانی هیچ گاه متوقف نخواهیم شد و هم چنان رو به جلو حرکت خواهیم شد.

کارگر عنوان کرد: بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا قبل از انقلاب بود، در زمان امام ( ره)  و هم چنان هم ادامه خواهد داشت آمریکا همانند روباه مکاری است که هرگاه منافع خود را به خطر ببیند دست به هر کاری خواهد زد.

وی در جواب به سوال، نظر شما در مورد به طول انجامیدن مذاکرات چیست؟ گفت: نمی خواستند تا امتیازاتی را به همین راحتی به ایران بدهند به طول انجامیدن مذاکرات باعث می شد تا با هم پیمانانشان مثل اسراییل مذاکرات بیشتری بر سر گرفتن  امتیازات اساسی از ایران بدست اورند به هرحال توافق اولیه بدست امد ولی باید هوشیار باشیم که ما نباید به این توافقات دل ببندیم و به کشورهای غربی اعتماد کنیم.

 

انتهای پیام//

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: طاهر كارگر , عضو شورای اسلامی , شهر سردشت بشاگرد , دولت یازدهم ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 340
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

گزارش تصویری از خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان نژادپرستی

خبرگزاری رویترز مجموعه‌ای از تصاویری را منتشر کرده که درگیری‌های شب گذشته پلیس آمریکا در فرگوسن را نشان می‌دهد.

 خبرگزاری فارس: گزارش تصویری از خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان نژادپرستی

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  سال گذشته قتل «مایکل‌براون» نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست آمریکایی بار دیگر خشونت پلیس آمریکا به ویژه علیه سیاه ‌پوستان را در معرض توجه جهانیان قرار داد. به طوری که از آن زمان تاکنون رسانه‌ها نگاه ویژه‌ای به اقدامات خشونت‌بار و توام با نژادپرستی پلیس آمریکا داشته‌اند. در سالگرد قتل براون بار دیگر فرگوسن، شهری در ایالت میسوری که براون در آن به ضرب گلوله «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست کشته شد، دستخوش ناآرامی است. خبرگزاری رویترز  به طور ویژه مجموعه‌ای از عکس‌های ناآرامی‌های شب گذشته منتشر کرده است:

 

 

 اعتراضات امسال با برگزاری مراسم یادبود و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما مداخله مسلحانه پلیس بار دیگر موجب شد تا خیابان‌های فرگوسن به صحنه زد و خورد میان نیروهای امنیتی و معترضانی تبدیل شود که با سنگ و بطری با گاز اشک‌آور و گلوله‌های دودزای پلیس مقابله کردند.

 

 پلیس سه‌شنبه شب اعلام کرد که در جریان اعتراض‌های روزهای گذشته، دستکم 150 نفر از معترضان بازداشت شده‌اند.

 

به گفته پلیس، فقط در روز سه‌شنبه 22 نفر در خیابان‌ها بازداشت شده‌اند و 63 نفر دیگر هم به دلیل تلاش برای مسدود کردن مسیر یک بزرگراه، دستگیر شده‌اند.

 

در جریان اعتراضات دو روز گذشته چند مورد تیراندازی، از جمله شلیک پلیس به سمت یکی از معترضان نیز که باعث شد وی به شدت زخمی شود، گزارش شده است. پلیس می‌گوید این فرد با خود سلاح حمل می‌کرده و قصد تیراندازی به نیروهای امنیتی را داشته است.

 

همزمان، گروهی از شبه‌نظامیان سفیدپوست، موسوم به گروه «پاسداران سوگند» که خود را حامی قانون اساسی آمریکا می‌دانند، با اسلحه‌های خودکار در خیابان‌های فرگوسن حاضر شده‌ و کشیک می‌دهند. با این حال پلیس تاکنون برخوردی با این افراد انجام نداده است.

 

 در فرگوسن وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و به گفته مقامات شهر، همچنان تا اطلاع بعدی برقرار است.
انتهای‌پیام/م

منبع: خبرفارسي



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: خشونت پليس آمريكا،نژاد پرستي، اعتراضات امسال، راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز،فرگوسن ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 428
نویسنده : فــردیـن احـمدی

توافق هسته‌ای در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران با تکیه بر رویکرد گفتگو یکی از بحران‌های پیچیده جهانی را حل کرد و اکنون نتایج آن می‌تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

 1792750

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از صدا و سیما، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده است در دیدار نخست‌ وزیر لبنان در بیروت تاکید کرد: گفتگو بر اساس رفع نگرانی و توجه به خواست همه طرف‌های داخلی، راه‌حل مشکلات این کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان  افزود: همکاری بین همه گروه‌های لبنانی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت مردم این کشور و منطقه باشد و ایران در این‌ باره از هیچ کمکی فروگذاری نمی‌کند.

وی در ادامه به نتایج مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: ایران با تکیه بر رویکرد گفتگو یکی از بحران‌های پیچیده جهانی را حل کرد و اکنون نتایج آن می‌تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

نخست وزیر لبنان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت نقش مقاومت در همه جوانب معنوی، اجتماعی و سیاسی لبنان، گفت: معتقدیم تفاهم و توافق راه حل نجات لبنان از بحران است.

تمام سلام در ادامه تصریح کرد: لبنان باوجود تفاوت دیدگاه‌های داخلی در برخی از مسائل، همواره برای تقویت مناسبات خود با ایران گام برداشته است و آمادگی داریم در روابط دو کشور صفحه جدیدی بگشاییم.

همچنین منابع لبنانی از دیدار طولانی ظریف با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خبر دادند. در این دیدار معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه کشورمان و سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشتند.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در ادامه دیدارهایش در بیروت با نبیه بری رییس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه و نیز شخصیت‌های فلسطینی مقیم لبنان دیدار می‌کند.

ظریف پس از برگزاری کنفرانس خبری با همتای لبنانی خود عازم دمشق خواهد شد.

سفر به پاکستان و هند از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در دور دوم سفرهای منطقه‌ای پس از پایان مذاکرات هسته‌ای وین است.

وی در دور اول سفرهایش به عراق، کویت و قطر رفته بود.

 

منبع:صداسيما

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: توافق هسته اي ،وزير امورخارجه، ظريف ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 545
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

امید است هنر بزرگ شهدا مایه برکت و الهام مرکز هنر انقلاب شود

در پی تدفین دو تن از شهدای غواص در حوزه هنری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی ابراز امیدواری کردند «هنر بزرگ» این شهدا، «مایه برکت و الهام» حوزه هنری به عنوان مرکز هنر انقلابی باشد.

 رهبر

به گزارش عصر بشاگرد ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به همراه دستخط ایشان که در پاسخ به نامه رئیس حوزه هنری مرقوم داشته‌اند به شرح زیر است.

بسمه تعالی

کار شایسته‌ای است.

امید است هنر بزرگ این مردان خدا و مجاهدان راه حق، مایه‌ی برکت و الهامِ آن مرکز هنر انقلابی باشد.

والسلام علی عبادالله الصالحین
سیدعلی خامنه‌ای
۹۴/۵/۱۸
پیام رهبر انقلاب به تشییع شهدا
متن نامه‌ی رئیس حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی به رهبر انقلاب اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب (دام‌ظله‌الشریف)
با سلام و تحیات

به لطف و فضل خداوند منان، نسبت حوزه هنری با جهاد و شهادت نسبتی است قابل افتخار؛ چه در روزهای رزم و حماسه که آثار هنرمندان برخاسته از آن به وسعت تمامی ایران ترنم و تجلی داشت و چه بعد از آن تا امروز که هنرمندان متعهد ما همیشه روایتگر حقیقت‌های انقلاب اسلامی و عزت و شکوهمندی‌های این ملت شریف بوده‌اند.

اینک حوزه‌ی هنری این بخت تاریخی را یافته است که پیکر مطهر دو تن از شهیدان غواص و مرواریدهای درخشان دریای ایثار و جوانمردی را در آغوش بگیرد.

این اتفاق مقدس، یعنی تشییع و تدفین این گوهرهای گرانقدر در دل حوزه هنری، که مرکز هنر و ادبیات انقلاب اسلامی است، می‌تواند موجب انسجام و تقویت هرچه بیشتر روحیه‌ی انقلابی هنرمندان متعهد به‌ویژه نسل‌های جدید آن گردد. حال، این آرزو که این مراسم معنوی با التفات خاص رهبر عزیز انقلاب و نفحه‌ی جان‌بخش ایشان همراه شود، اشتیاقی است که اهالی ادب و هنر انقلاب را تاب نگهداشتن آن در دل نیست.

دعاگو: محسن مؤمنی شریف



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: جهاد و شهادت , رهبر معظم انقلاب , حضرت آيت الله خامنه اي , سازمان تبلیغات اسلامی ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 399
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

شهردار جدید گوهران منصوب شد

مراسم تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید شهر گوهران باحضور مردم و مسئولین برگزار شد.

 انتصاب

به گزارش عصر بشاگرد از گوهران، طی مراسمی با حضور مهندس ربیخی معاون مالی استانداری هرمزگان و فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد از تلاشها و زحمات آقای امیر بامری شهردار قدیمی شهر گوهران تقدیر و تشکر شد و آقای محمود آشفته به عنوان شهردار جدید این شهر منصوب شد.

در مراسم تودیع و معارفه شهرداران جدید و قدیم، ابتدا آقای امیر بامری شهردار قدیم گوهران با تبریک به انتخاب شهردار جدید گزارشی از عملکرد شهرداری در زمان خود را ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه بنده یک دوره بعنوان شهردار این شهر به مردم خدمت نموده ام به مشکلات بسیار شهر گوهران واقف می باشم و امیدوارم تمام این مشکلات برطرف باشد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد نیز در این مراسم ضمن تبریک به آقای محمود آشفته و تقدیر و تشکر از زحمات شهردار سابق، گفت: شهر گوهران با افزایش فضایی سبز شهری و به اتمام رسیدن پارک پلکانی میتوان یک شهر زیبا در بشاگرد داشته باشیم و از مردم این شهر خواست همیار شهرداری شهرشان باشند تا شهر به سمت و سوی پیشرفت حرکت کند.

حسین شجاعی عضو شورای شهر گوهران به نمایندگی از طرف مردم و اعضای شورای اسلامی شهر از زحمات شهردار قدیم آقای بامری تقدیر و تشکر کرد و به آقای محمود آشفته شهردار جدید تبریک و آرزوی موفقیت در این سمت و تمام زندگی از خداوند متعال خواستار شدند.

شجاعی در پایان از حضور آقای ربیخی معاون استاندار،فرماندار و هیت همراه در این شهر تقدیرتشکر کرد.

این نشست با حضور ربیخی معاون مالی استانداری، فرماندار بشاگرد،اعضای شورای اداری شهرستان و شهروندان شهر گوهران برگزار شد.

 

انتهای پیام/

منبع:بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: شهردار جدید گوهران، منصوب،تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید شهر گوهران ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 313
نویسنده : فــردیـن احـمدی

تاکید فرماندار بشاگرد بر توجه بیشتر به بهداشت محیط

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در شهرستان بشاگرد به ریاست فرماندار برگزار شد.

 جلسه شورای سلامت

به گزارش عصر بشاگرد، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور دکتر علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد و اعضای شورای اداری به ریاست دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد تشکیل شد.

فلکناز دهقانی فرماندار بشاگرد در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمد گویی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع)، مطالبی در خصوص فعالیت های انجام شده و اقدامات مورد نیاز در بخش بهداشت، مدارس، مساجد، و اماکن عرضه مواد غذایی بیان کردند.

دهقانی در خصوص لزوم برخورد با دوره گردان و دست فروشان عرضه کننده مواد غذایی مخصوصا مواد غذایی فساد پذیر توسط شهرداران و بخشداران شهرستان با همکاری نیروی انتظامی تاکید نمودند و اهمیت ارائه آموزش نقاط بهداشتی توسط مراکز بهداشت با همکاری سایر ادارات را یادآور شدند.

وی در خصوص شرایط فعلی شهرهای سردشت و گوهران بر حوزه های فاضلاب از ترمیم شکستگی های شبکه آب رسانی به علت زلزله اخیر، باقیمانده آب فاضلاب در موارد آلودگی میکروبی آب، وضعیت فاضلاب های روان روباز شهری و روستایی تاکید کرد.

فرماندار بشاگرد در ادامه سخنان خود افزود: پیشگیری از بیماری های واگیردار و سایر بیماری های روده ای به تمام بخشداران، شهرداران، دهیاران و بهداشت محیط در خصوص لایروبی و مجاری روباز فاضلاب های شهری و روستایی اقدامات فوری و جدی معمول دارند و گزارش های مستند خوبی را به جلسه شورای سلامت آینده تشریح و ارائه کنند.

فلکناز دهقانی از مراکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا نظارت مستمر خود را بر اغذیه فروشان، رستوران ها، مغازه ها و عرضه کنندگان مواد پروتئینی و نانوایی ها شدید نمایند و همچنین شهرداری ها و دهیاری ها اقدامات عملی و جدی در زمینه محیط زیست داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی , شبکه بهداشت , فرماندار شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 496
نویسنده : فــردیـن احـمدی
عضو هیات رئیسه مجلس قرائت کرد:
 
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور
سرویس: صحن
عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

 به گزارش عصر بشاگرد، محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس در جلسه امروز (دوشنبه 19 مرداد ماه) تذکرات کتبی نماینده میناب و رودان به وزیر نیرو همچنین به وزیر راه و شهرسازی را قرائت کرد که به شرح زیر است:

تذکر هاشمی نماینده میناب ،بشاگرد و رودان در خصوص  تسریع در تکمیل طرح آبرسانی به جاسک و بشاگرد از سد جگین. همچنین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص  تسریع در تکمیل اسکله بندر سیریک و تسریع در مطالعه و احداث بندر گرگان و کاشی.

 

منبع:خانه ملت



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: تذکر هاشمی نماینده میناب و رودان به وزیر نیرو , طرح آبرسانی به جاسک و بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 653
نویسنده : فــردیـن احـمدی

جلسه شورای اداری بشاگرد به مناسبت هفته دولت برگزار شد

پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بشاگرد به مناسبت هفته دولت به ریاست فرماندار برگزار شد.

 جلسه شورای اداری

به گزارش عصر بشاگرد؛ پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بشاگرد به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در این جلسه گفت: کل اعتبار مصوب از ماده ۱۸۰ در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در هفت فصل به مبلغ ۱۵۹۱۶۳ میلیون ریال می باشد.

دهقانی اظهار داشت: این اعتبار نسبت به سال گذشته ۲۲/۴ درصد رشد داشته است و شهرستان بشاگرد رتبه چهارم در بهرمندی از آن منابع را در اختیار دارد.

وی افزود: این اعتبارات جهت تکمیل پروژه های در حال اجرا آموزش، بهداشت و سلامت، حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی، منابع طبیعی، منابع آب، مسکن و عمران شهری است.

 

انتهای پیام///

منبع:بشاگرد نیوز

گزارش: فردوس دانشی

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: هفته دولت , جلسه شورای اداری شهرستان بشاگرد , فرماندار شهرستان بشاگرد , فلکناز دهقانی ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 500
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مهدی همت؛ فرزند شهید ابراهیم همت در پیامی در صفحه فیس بوک مهدی هاشمی رفسنجانی نوشت: مثل پدرت ببخش داداش، ملتی را که اولین چیزی که فراموش میکنند محبت های توست و وای بحال چنین ملتی...!
پارسینه: مهدی همت؛ فرزند شهید ابراهیم همت در پیامی در صفحه فیس بوک مهدی هاشمی رفسنجانی نوشت: مثل پدرت ببخش داداش، ملتی را که اولین چیزی که فراموش میکنند محبت های توست و وای بحال چنین ملتی...!


تیتر برخی روزنامه ها درباره مهدی هاشمی +عکس


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: مهدی همت , شهیدهمت , فیس بوک , مهدی هاشمی , پيام فرزند شهيد , هاشمي رفسنجاني ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 522
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اولین خبرنگار ایرانی


اولین خبرنگار ایرانی
ایشان «عزت ملک‌ خانم» نخستین خانم خبرنگار ایرانی هستند. دختر امامقلی میرزای عمادالدوله دولتشاهی، پسر محمد علی میرزا دولتشاه، فرزند فتحعلی شاه قاجار که از سال۱۳۰۶ ملقب به «اشرف السلطنه» شدند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: اولين خبرنگارايراني , دختر امامقلی میرزای عمادالدوله دولتشاهی , عزت ملک‌ خانم ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 435
نویسنده : فــردیـن احـمدی

  کسانی که تا دیروز در روستاها قدم میزدند امروز انقلابی شدند!

 

این سخن یکی از سران عالی رتبه مملکت است.این یک نگاه تحقیر آمیز به روستاییان است، این گونه بیانات زیر سوال بردن فرهنگ روستاییان است.

متاسفانه این گونه اظهار نظر که اخیرا از سوی برخی شنیده میشود که نمیتوان به راحتی و سکوت از کنار آن گذشت و هر روستایی که شنیده باشد قطعا نقدی یا اعتراضی بر آن دارد.

مگر روستاییان قابل احترام نیستند؟ مگر روستاییان عضوی از این سرزمین ایران نیستند؟ مگر روستاییان هیچ حق روستایی ندارند؟ مشکل آنها چیست که در مورد آنها باید اینگونه اظهار و نظر کرد؟

آیا میدانستید که از همت و تلاش همین روستاییان است که با همبستگی و همدلی در پای صندوق رای برخی ها رو به مقام های بالایی رساندند؟ آیا میدانستید که بعضی افراد از برکت همین روستاییان به نان و نوایی رسیده اند؟ 

از دل همین روستاها بوده اند که افرادی برخواسته و در راه حق و دفاع از ناموس خود شهید شده اند و اکنون نیز برخی ها مانند جانبازان و آزاده گان نه تنها مورد محبت قرار نمی گیرند بلکه از بی مهری زیاد نیز بی نسیب نیستند.

چرا باید با کلمات و جملات،  به روستاییان که افرادی پاک و متدین هستند توهین شود؟ شما خود مشاهده میکنید که در همه حماسه های انقلابی،روستاییان با اتحاد و همبستگی حضور دارند و پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه هستند.

این پیام روستاییان شهرستان بشاگرد است.

ما به روستایی بودنمان افتخار میکنیم...



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: روستاییان شهرستان بشاگرد , نگاه تحقیر آمیز به روستاییان , فرهنگ روستاییان , سران عالی رتبه يك مملکت ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 498
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیرکل بانک مهر اقتصاد هرمزگان عنوان کرد: 

گردش مالی در هرمزگان وجود ندارد/ اعطای ۱۵۰۰ فقره تسهیلات برای کمک به کارآفرینی

horm3_16884

مدیرکل بانک مهر اقتصاد هرمزگان با بیان اینکه گردش مالی در هرمزگان وجود ندارد، اظهار کرد:اگر گردش مالی در استان اتفاق بیافتد بسیاری از دغدغه های استان برطرف خواهد شد و رونق اقتصادی در استان ایجاد می شود.

به گزارش عصر بشاگرد، علیرضا فتح اللهی،مدیرکل بانک مهر اقتصاد هرمزگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وجود این که هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است اما گردش مالی در هرمزگان وجود ندارد، اظهار کرد:اگر گردش مالی در استان اتفاق بیافتد بسیاری از دغدغه های استان برطرف خواهد شد و رونق اقتصادی نیز در استان ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به داد و ستد هایی هرمزگان با سایر کشورها گفت: با لغو تحریم‌های ظالمانه بانکی، نظام بانکی هرمزگان بیش از شهرهای دیگر در نظام بانکی خود رونق را مشاهده می کند.

 

فتح اللهی با اشاره به بانک مهر اقتصاد به شبکه شتاب کشور افزود: تا پایان سال گذشته 30 درصد سهام بانک در بورس عرضه شد که برای پیوستن به شبکه شتاب باید 50 درصد سهام بانک را به فروش برسانیم لذا با توجه به افزایش سرمایه مهر اقتصاد بعد از عرضه 50 درصد سهام بانک اجازه وصل شدن به شبکه شتاب را دارد.

 

وی تصریح کرد: بانک مهر در هرمزگان دارای 14 شعبه است که هفت شعبه در بندرعباس است و در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تفاهم نامه ای را با جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، نیروی مقاومت بسیج منعقد و در چهارده عرصه تأمین امنیت غذایی با اعطا تسهیلات به کمک کارآفرینان در این بخش 1500 فقره وام و تسهیلات اعطا شد و حدود 96 درصد این بودجه به اشتغالزایی مستقیم تبدیل شده است.

فتح اللهی تاکید کرد: در سال گذشته توانستیم صد درصد بودجه اختصاص یافته به هرمزگان را جذب و رتبه دوم جذب را در کشور داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/م

منبع: شبكه اطلاع رساني هرمز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: بانك مهراقتصاد , گردش مالي درهرمزگان , مدیرکل بانک مهر اقتصاد هرمزگان , داد و ستد هایی هرمزگان ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 348
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهید محمود صارمی، در سال ۱۳۴۸ در یکی از روستاهای اطراف بروجرد به نام «چهار بره» به دنیا آمد.

image-artna_newspicture_14074984803474576_001.jpg-w-1000-300x170

به گزارش عصر بشاگرد؛شهید صارمی در کنکور سراسری، در رشته جغرافیای انسانی در دانشگاه تهران قبول شد و به همین علت تهران را برای زندگی برگزید. او پس از گذراندن چند ترم، از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و مدت هفده ماه در آن جا ماند و سپس به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت. در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی گردید و سال ۱۳۷۱، در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی ادامه می داد، ازدواج نمود.. او پس از چهار سال، به سمت دبیر سرویس فارسی ایرنا برگزیده شد. شهید صارمی در ۲۶ دی ماه سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در افغانستان، راهی مزار شریف شد و حدود دو سال بعد، در هفدهم مردادماه ۱۳۷۷، در نهایت مظلومیت به دست گروه طالبان به شهادت رسید. یادش گرامی باد.

نکته:

شهید محمود صارمی یک روستا زاده انقلابی بود، مردم مظلوم افغانستان را هم چون خانواده خود دوست داشت، او با آن ها بر سر یک سفره می نشست و از درد و مشکلات ایشان رنج می برد.

محمود به قدری با آن مردم مأنوس شده بود که درد آن ها را درد خود می دانست و در سرمای زمستان، لباس های گرم خود را به ایشان می بخشید. همسر شهید صارمی در مورد او می گوید: «بهترین واژه ای که در مورد ایشان می توانم بگویم این است که شهید صارمی، یک دوست خوب برای من بود. او واقعا یک مدیر بود و در تمام مراحل زندگی، با برنامه ریزی عمل می کرد». پدر شهید صارمی هم در مورد او می گوید: «شهید صارمی در دوران کوتاه عمر پربار خود، سختی های فراوانی کشید. خانواده صارمی از او تنها به عنوان یک دوست یاد نمی کند، بلکه او را انسانی قوی معرفی می کند که در همه زمینه ها استعداد داشت و یکی از افتخارات مردم بروجرد بود».

 

منبع: سرويس وبگردي



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: روزخبرنگار , شهید محمود صارمی , زندگي نامه شهيد , خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران , افغانستان ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 400
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گفتگو/ مدرس ارتباطات و رسانه دانشگاههای هرمزگان:

مشکلات هرمزگان در آینه خبر اطلاع رسانی نمی شود/ خبرنگاران منعکس کننده تولیدات روابط عمومی ها هستند

مدرس ارتباطات و رسانه در دانشگاههای هرمزگان گفت:مسائل مشکلات استان در آینه خبر استان اطلاع رسانی و حساس سازی منعکس نمی شود و خبرنگاران تنها منعکس کننده تولیدات روابط عمومی ها هستند.

IMG_1392

به گزارش عصر بشاگرد؛سیدرضاهاشمی زاده ، مدرس ارتباطات و رسانه در دانشگاههای استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه خبرنگاری و تولید محتوای خبری نیاز به آموزش و مهارت دارد، گفت:خبرنگار زبده کسی است که خود را از آموزش و تجربه محدود نمی کند و خبرنگارمانند انسانی که به اکسیژن نیاز دارد به آموختن نیازمند است.

 

وی با اشاره به آموزش های دانشگاهی رشته روزنامه نگاری در استان تصریح کرد:آموزش های دانشگاهی بر اساس چند دهه پیش تهیه شده که پوشش دهنده جامعه خبری نیست و در سالهای اخیر به دلیل مسائل مختلفی ورودی دانشجو به این رشته کاهش یافته است.

 

هاشمی زاده اظهار کرد:در استان هرمزگان با دو دسته از رسانه های مرتبط به دولت و بخش خصوصی مواجهه هستیم که در بخش دولتی به دلیل سالها فعالیت از پختگی و مهارت بیشتری برخوردار هستند.

 

وی افزود:این به این معنا است که فعالیت رسانه های دولتی استان در سطح متوسط است و نسبت به رسانه های غیر دولتی از استاندارد های قابل قبولی برخوردارند.

 

هاشمی زاده با بیان اینکه جایگاه خبری استان در اطلاع رسانی در حد متوسط است، گفت:مسائل مشکلات استان در زمینه های زیست محیطی، کمبود آب، بحران های طبیعی و غیره در آینه خبر استان اطلاع رسانی و حساس سازی منعکس نمی شود و خبرنگاران عادت کرده اند تنها منعکس کننده تولیدات روابط عمومی ها و مراکز تهیه کننده خبر باشند.

 

مدرس ارتباطات و رسانه در دانشگاههای هرمزگان با بیان اینکه با ظهور اینترنت جنبش دیگری در حوزه مجازی، تارنماها، وبلاگ ها و روزنامه نگاری شهروندی بر اساس تجربه شخصی در حال گسترش است، تاکید کرد:رشته های دانشگاهی نتوانسته خود را با فعالیت های ارتباطی در عرصه مجازی منطبق کند و عقب افتادگی وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: تولید آگاهی نیازمند سواد خبری است که با دانش آموختگی، تسهیلات مرتبط خبری و کسب تجربات افراد وابسته است.

 

هاشمی زاده تاکید کرد:خبرنگاران هرمزگان از حضور میدانی و در صحنه بودن دور شده اند و خود را در اتاق محبوس کرده که بیشتر به آماده خوری خبری عادت کرده اند لذا خبرنگار باید در صحنه حضور داشته باشد و به دنبال تحقق خواسته های مردم باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر صدای مردم در برابر کلمات خبرنگاران شنیده نشود، اعتماد عمومی به خبر کاهش می یابد و در حال حاضر نیز تیراژ رسانه های چاپی از استقبال شایانی برخوردار نیست.

 

مدرس ارتباطات و رسانه در دانشگاههای هرمزگان خاطر نشان کرد: کسی که نام خبرنگاری را می یابد تصور می کند دارای دانش است و نیازی برای حضور در دوره ندارد که این مسئله غرور کاذب است و کاربردی بودن روزنامه ها و اثر بخشی را نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/م

منبع:شبكه اطلاع رساني هرمز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: ارتباطات و رسانه،دانشگاههای استان هرمزگان،سیدرضاهاشمی زاده،باشگاه خبرنگاران ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 596
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سکوت معنادار صدا و سیمای هرمزگان برای استقبال از شهدای گمنام/ مظلومیت غواصان دست بسته در پس درآمدهای تبلیغاتی

مردم استان هرمزگان که بارها ارادت خویش به نظام، انقلاب و شهدا را اثبات کرده اند این روزها میزبان 9 شهید غواص خواهند بود اما سکوت صداو سیمای استان برای استقبال از شهدا جای سوال دارد و گلایه مردم را بهمراه داشته است.

به گزارش عصر بشاگرد، چندی پیش پیکر 175 شهید که جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای 4 بودند با دستان بسته طی عملیات تفحص در ابوفلوس کشف شد و در پی درج این خبر موج های رسانه‌ای مختلفی در حمایت یا واکنش نسبت به این خبر اتفاق افتاد و تحلیل های متفاوتی به جا گذاشت.

 IMG09310128

کشف پیکر پاک 175 شهید غواص دست بسته، انفجاری در افکار عمومی و رسانه‌‌های ایرانی به وجود آورد و ابراز احساسات بی‌شمار و شگفت‌انگیز ایرانیان به شهدای وطن، اتفاقات بی‌سابقه‌ای به وجود آورد و هم‌نوایی گروه‌های مختلف در تکریم فرهنگ ایثار وشهادت را بهمراه داشت .

 

مردم هرمزگان نیز همگام با سایر مردم استان که بارها ارادت خویش به نظام، انقلاب و شهدا را اثبات کرده اند میزبان 9 شهید غواص خواهند شد و خبر آمدن شهدای گمنام به فضای استان حس و حال شهادت و ایثار بخشیده است .

 

در حالی که در گروه های اجتماعی و در عرصه مجازی شور معنوی ویژه‌ای برای استقبال از شهدای غواص و خط‌شکن ایجاد شده اما سکوت صداو سیمای استان برای استقبال از شهدا جای سوال دارد گلایه مردم را بهمراه داشته است.

 

اباذر سالاری، فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن گلایه از عدم پوشش مناسب تشیع شهدای گمنام در استان گفت:سازمان صداو سیما با ایجاد برنامه های تاثیر گذار در ایجاد فضای معنوی تاثیر گذار است که متاسفانه در این زمینه کمرنگ عمل کرده است.

 

وی اظهار کرد:صدا و سیما برای تبلیغات ساعت ها وقت صرف می کند در حالی که برای استقبال از شهدا برنامه ای تنظیم نکرده و حتی در زیر نویس برنامه هایشان مطلبی برای از حضور شهدا در استان نداشته است.

 

سالاری تاکید کرد:مردم و نیروهای ارزشی از سازمان صدا و سیما توقع دارند که برای استقبال از شهدای گمنام برنامه هایی را تدارک ببینند و پررنگ تر عمل کند..

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی هرمز

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سکوت معنادار صدا و سیمای هرمزگان , مظلومیت غواصان , درآمدهای تبلیغاتی , پیکر 175 شهیدغواص ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 495
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مراسم استقبال از 7 شهید غواص در بندرعباس با استقبال پر شور اقلیت های مختلف مذهبی شیعه و سنی برگزار شد.

به گزارش عصر بشاگرد، روز گذشته پیکیر پاک 9 شهید گمنام از شرق کرمان وارد هرمزگان شد ؛ اولین ایستگاه میزبانی از شهدای گمنام غواص در شهرستان رودان با استقبال بی نظیر مردم این شهرستان به انجام رسید.

 IMG_6874_001

کاروان شهدای غواص پس از توقف یک روزه خود در این شهرستان حرکت خود را به سمت بندرعباس آغاز کرد، با اعلام خبر آمدن پیکر 7 شهید گمنام ، اکثریت مردم بندرعباس از ساعت 4 بعدظهر در گرمای بالای 50 درجه با در دست داشتن گل و گلاب در مسیر عبور این دردانه های بهشتی قرار گرفتند.

 

 ساعتهای انتظار مردم برای به اغوش گرفتن پیکر پاک شهدا به سرعت در حال گذر بود که تقریبا حوالی ساعت 17 بوی معطر حضور شهدا هوای ورودی شهر بندرعباس را تاز ه کرد.

 

پس از ادای احترام مردم ، کاروان شهدا به سمت اما مزاده سید مظفر (ع) راهی شد و در این مسیر مردم محلات مختلف بندرعباس اعم از شیعه و سنی ارادت خود را برای تشکر از جان گذشتگی های خط شکنان دفاع مقدس نشان دادند.

 

پیکر این شهدا روز سه شنبه هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع در سراسر هرمزگان به خاک سپرده می شود.

 

قرار است پیکر این 9 شهید غواص به ترتیب در بخش توکهور شهر هشتبندی میناب، رودان ،جزیره هنگام و لارک قشم، جناح شهرستان بستک و یک شهید در شهرک هدیش بندرعباس (منازل نیرو دریایی ارتش) تدفین شوند.

 

منبع:شبکه اطلاع رسانی هرمز

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دردانه های بهشتی، هرمزگان،شهدای گمنام غواص،کاروان شهداء،استقبال از 7 شهید غواص در بندرعباس ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 299
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

نقش روستائیان در پیروزی انقلاب غیرقابل انکار است/ بی احترامی به روستائیان قابل گذشت نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جایگاه روستاییان در انقلاب اسلامی تصریح کرد : روستاییان همیشه در دفاع از ارزش ها همراه مسئولیین بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش شان در دفاع مقدس بسیار خوب و ارزشمند بوده است. 

2464576_712

به گزارش عصر بشاگرد؛محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی هرمز با اشاره اهمیت و جایگاه روستاییان در کشور گفت:روستا و روستانشینان از جایگاه بالا و ارزشمندی برخورداند و با زحمات روستاییان کشور به اقتصاد و خودکفایی موثر رسیده است.

 
وی افزود: اقتصاد موثر و پا برجای که امروز در کشور بوجود آمده حاصل زحمات روستاییانی است که ساده و صمیمی و بدون توقع که همه شاخص های در روستانشینان وجود دارد و این شهرها ما از این صفا و صمیمیت و برخی از ارزش ها روستاها را نیاز دارد.

 
سعیدی با اشاره به جایگاه روستاییان در انقلاب اسلامی تصریح کرد : روستاییان همیشه در  دفاع  از ارزش ها همراه مسئولیین بودند و  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش شان در دفاع مقدس بسیار خوب و ارزشمند بوده است.

 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد : متاسفانه اظهار نظراتی که اخیرا از سوی برخی شده در شان ما نیست و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت چرا که روستاییان افراد بزرگوار دنیا هستند و نباید با جملات و کلمات به آنها بی احترامی کرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: افرادی که امروز به نان و نوایی که رسیده اند از برکت و حضور روستاییان است واگر این اقشار جامعه نبودند، پست و مقامی که امروز در اختیار دارند را نداشتند ، جای تاسف است که چنین افراد از زبانشان چنین جملاتی گویا می شود.

 

منبع:شبکه اطلاع رسانی هرمز

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: نقش روستائیان در پیروزی انقلاب،محمداسماعيل سعيدي،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،جایگاه روستاییان در انقلاب اسلامی ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 908
نویسنده : فــردیـن احـمدی

علی قریشی چگونه خالو کریم هرمزگان شد

بازیگر توانا صدا وسیمای مرکز خلیج فارس با اشاره به اینکه هنرمند اول باید هنرمند خانواده اش باشد،گفت : اگر هنرمند برای خانواده اش خوب هنرمندی کرد هنرمند خوبی برای مردم و جامعه خواهد بود .

به گزارش عصر بشاگرد ،علی قریشی معروف به “خالو کریم” یکی از شادی آورترین هنرمند هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد : از سال 1383 به استخدام صدا و سیما در آمدم و از سال 1372 در این سازمان مشغول بکار شدم و کار خودم را از رادیوی مرکز خلیج فارس شروع کردم .

 khalokarim

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگ کده که چی شد به خالو کریم مشهور شدید؟ افزود: سال ۷۲ تو مدرسه سید حسن دانشور درس میخوندم که یه نمایش به اسم جاسم گدا رو با بچه های مدرسه بازی کردیم و اون بازی تو سن۱۲ سالگی واسه من نقطه شروع شد و من توسط خانم سقایی و مرحم دادوند استعدادیابی شدم و آقای دادوند از من تست گرفتن و بهم پیشنهاد دادن که میایی تو صداسیما و برای برنامه ها نقش بازی کنی؟ منم گفتم خدا کریمه که ایشون گفتن ای خالو اسم کریمم بد نیستا و اینجوری شد که خالو کریم شدم .

 

قریشی بیان داشت : با اینکه مردم همیشه بنده رو خندان و شاد دیده اند و دوست دارم همیشه این حس را داشته باشم و تنها چیزی که در زندگی منو ناراحت می کند بیماری فرزندم است که به لطف خدا و دعای مردم خوب برطرف شده است .

 

وی ادامه داد : سریالی در مراحل تهیه آزمایشی با حضور بنده در مرکز خلیج فارس در دست تهیه است که از این مرکز بزودی پخش خواهد شد .

 

خالو کریم با توجه به تشیع پیکر مطهر شهدا در برخی نقاط استان هرمزگان گفت : شهدا اسطوره های استان و کشورند و ما هر چه داریم از شهدا داریم شهدا رفتند تا ما  فرهنگ سازی کنیم امنیت حاضر حاصل جانفشانی های شهدای اسلام وانقلاب است و اگر شهدا نبودند ما نیز امینت نداشتیم .
وی با بیان اینکه تمایلی ندارم که سایر لهجه ها یا فرهنگ ها رو وارد شخصیت بکنم افزود: خالو کریم با این تیپ و شخصیت بین مردم جا افتاده است.

 

قریشی اضافه کرد : اولین نقشی که برای تست در صدا و سیما بازی کردم نقش یه پیرمرد بود و پولش رو گم کرده بود و به همه هم مشکوک بود.

 

خالو کریم در ادامه گفت : شروند خونی رو از پدرم من از بچگی تو همون مسجد محله پانهو که بودیم و بابام مداحی میکرد بدون هیچ کلاس حرفه ای ازش یاد گرفتم .

 

قریشی تصریح کرد : اگر شخصیت خالو کریم نباشم دیگه اصلا بازی نمیکنم و دوست ندارم شخصیتی جز خالو کریم داشته باشم و کار جدی اصلا به روی من نمیاد.

 

وی با بیان اینکه از این همه سفر کردن خسته نشده ام بیان کرد : خالو کریم از شروند خوندن و سفر کردن به خدا قسم که خسته نمیشه و خالو کریم تا حالا بیش از 500 روستا رو سفر کرده جوری شده که بهش لقب مارکوپلو رو دادن حتی برای دیدن رویمردم ، دیگه سختی براش مهم نبوده و نیست یه بار یادمه سال۸۷ بود که ۴۵ دقیقه با الاغ ، سواری کردم تا  به شهر شیب در بشاگرد برسم.

 

منبع:فرهنگ كده



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: خالوكريم هرمزگان , علي قريشي , شبكه خليج فارس , شهرستان بشاگرد , هنرمندهرمزگاني , صداسيماي هرمزگان ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 1266
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد گفت: در حال حاضر بیشترین تلاش ما باید در کار توانمندسازی مددجویان باشد و ما باید برای سایر استانها الگو باشیم.

 برادران والی

به گزارش عصر بشاگرد، حاج محمود والی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد در جمع کارکنان این اداره گفت: ما همواره باید به یاد خداوند باشیم، مطیع امر الهی باشیم و سعی کنیم مطیع شیطان نباشیم. ما همه امدادی هستیم و متصل هستیم به مقام معظم رهبری و باید حواسمان جمع باشد و همچنین از یک طرف به فقرا و درماندگان وصل هستیم.

والی اظهار داشت: ما همه پرسنل مجموعه امداد هستیم و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا خصوصیات اخلاقی خوبی داشته باشیم و با صبر و حوصله زیاد با مردم رفتار کنیم. همه ما یک روز رفتنی هستیم و تنها چیزی که از ما ماندگار خواهد شد اخلاق و رفتار خوب است.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین تلاش ما باید در کار توانمندسازی مددجویان باشد و ما باید برای سایر استانها الگو باشیم.

حاج محمود در خطاب به کارکنان امداد بشاگرد گفت: به هیچ عنوان به فکر پست و مقام نباشید و تمام فکر و ذکر شما کار و خدمت به مددجویان باشد چرا که در امداد پست و مقام وجود ندارد و همه باهم دوست و رفیق هستیم

مدیر کل کمیته امداد بشاگرد ادامه داد: من والی با همه شما پرسنل دوست، رفیق و همکار هستم و هیچ گونه ادعای بزرگتری نسبت به شما ندارم.

محمود والی گفت: آقای فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نظر مثبتی نسبت به شهرستان بشاگرد دارد و منظورشان این است که بشاگرد باید توانمند باشد.

والی افزود: باید تلاش شود که خروجی مددجوی امداد فقط فوتی و ازدواج نباشد، با خودکفائی و توانمند سازی هم خروجی داشته باشد.

 پرسنل کمیته امداد

حاج امیر والی نیز در این جلسه یادآور شد: دورانی مرحوم حاج عبدالله خودش آرد را خالی می کرد و حاج محمود هم پابه پای حاج عبدالله کار می کرد.

وی گفت: عشق و علاقه ای که قدیم در بچه های امداد بود الان کم شده و سعی کنیم بچه های امدادی به همان عشق و علاقه قدیم برگردند.

امیر والی افزود: طبق گفته حاج محمود والی؛ کمیته امداد به اسم حضرت امام (ره) و در حال حاضر به اسم مقام معظم رهبری است پس سعی شود دقت عمل و خلوص نیت چند برابری داشته باشیم. نمایند امداد حاج محمود است ولی در واقع همه شما کارکنان نماینده هستید.

حاج امیر اظهار داشت: منطقه ای که محروم بوده در حال حاضر افتخار همه استانها است و این یک مدال افتخار برای بشاگرد محصوب می شود.

وی گفت: کار امدادی و جهادی مرحوم حاج عبدالله والی که از بشاگرد شروع شد الان الگویی برای تمام کشور شده است که سرچشمه آن از بشاگرد شروع شد.

امیر والی با اشاره به اینکه حاج محمود با عشق و علاقه با پرسنل این اداره کل کار می کند و ادامه دهنده همان راه مرحوم حاج عبدالله است، افزود: درب اتاق حاج محمود همیشه به روی همه پرسنل و مددجویان باز است و سابقه ندارد که این درب بسته باشد.

گفتنی است که تنها استانی که دو اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد هرمزگان است. “اداره کل استان هرمزگان و اداره کل شهرستان بشاگرد”

 

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حاج محمود والی،کمیته امداد امام خمینی (ره)،کارکنان امداد بشاگرد، فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ,
تاریخ : یک شنبه 18 مرداد 1394
بازدید : 585
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بشاگرد با ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، درویشی دبیر شورای برنامه ریزی استان و مسئولین ادارات شهرستان بشاگرد برگزار شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: کمیته برنامه ریزی , ادارات شهرستان بشاگرد , نماینده مردم شرق هرمزگان , مجلس شورای اسلامی ,
تاریخ : یک شنبه 18 مرداد 1394
بازدید : 451
نویسنده : فــردیـن احـمدی

قطعاً رسانه ها می توانند در شهرستان بشاگرد ایفای نقش کنند

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان بشاگرد با حضور فرماندار برگزار و در این مراسم از خبرنگاران برتر شهرستان تجلیل شد.

 فرماندار

به گزارش عصر بشاگرد،به مناسبت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر شهرستان بشاگرد با حضور اصحاب رسانه و فرماندار این شهرستان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ديروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، از حضور خبرنگاران و روابط عمومی ها در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید عرصه ی خبر “محمود صارمی” است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۱۷ مرداد سالروز شهادت این شهید را در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز گرامیداشت خبرنگار نامگذاری شده است.

دهقانی در این مراسم با تاکید بر نقش و رسالت خبرنگاران در عرصه های مختلف گفت: کار یک خبرنگار اطلاع رسانی و تهیه گزارش است و انعکاس اخبار باید دقیق و به گونه ای باشد که زحمات دولت و ادارات یک شهرستان زیر سوال نرود.

وی اظهار داشت: حقیقت ها و واقعیت ها از طریق خبرنگاران و خبرگزاری ها باید به گوش مردم برسد و یکی از وظایف مهم یک خبرنگار خوب این است که در جلسات و برنامه ها شرکت کند و نتیجه را به مردم اطلاع دهد تا مردم از اخبار دقیق شهرستان باخبر باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بشاگرد خطاب به خبرنگاران گفت: در حال حاضر شهرستان بشاگرد نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد و این امر بیش از هرچیز دیگری تلاش شما خبرنگاران این شهرستان را می طلبد و در عرصه خبرنگاری باید یه چرخه کاملی در شهرستان ایجاد شود.

فرماندار بشاگرد با اشاره به اینکه زبان رسانه، زبان بسیار قویی است افزود: قطعا رسانه ها می توانند در شهرستان بشاگرد ایفای نقش کنند و مهمترین اعتبار خبرنگار اعتباری است که مردم به او می دهند.

دهقانی در پایان سخنان خود از تمام دستگاه های اجرایی شهرستان بشاگرد خواستار شد تا حد امکان با خبرنگاران و خبرگزاری ها همکاری کنند تا رابطه بین رسانه ها و روابط عمومی ادارات بیشتر باشد.

در ادامه خبرنگاران و روابط عمومی های ادارات مشکلات و نظرات خود را بیان کردند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران برتر شهرستان بشاگرد تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: آیین گرامیداشت روز خبرنگار , شهرستان بشاگرد , فلکناز دهقانی , فرماندار شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
بازدید : 363
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نماینده مردم شرق هرمزگان درمجلس شورای اسلامی مطرح کرد

توقف احداث بیمارستان دوم میناب به سبب توقعات بالای بخش خصوصی

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف احداث بیمارستان دوم میناب،توقعات بالای بخش خصوصی را علت اصلی این وقفه اعلام کرد.

بیمارستان دیر

 

به گزارش عصر بشاگرد ؛سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهيمي در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در میناب با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شرق هرمزگان اظهار داشت:پروژه بیمارستان دوم میناب با توجه به محوریت شهرستان میناب در شرق استان برای کمک به خدمات ارائه شده در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته بود.

 

وی ادامه داد: این بیمارستان که سالها به‌عنوان یک مصوبه در دستور کار قرار داشت در اوایل امسال با استقبال بخش خصوصی برای مشارکت و احداث ، کلنگ زنی شد و مکاتبات آن جهت دریافت مجوز احداث به انجام رسید.

 

هاشمی تصریح کرد: قرار بر این بود که بخش خصوصی با مشارکت در احداث این بیمارستان به عنوان سهام‌دار از درآمد آن بهره‌مند شود و طبق این قرار تفاهم شد تا عملیات احداث پس از اخذ مجوزات لازم آغاز شود.

 

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی  در ادامه با اشاره به درخواست های نامعقول بخش خصوصی جهت دریافت زمین بیمارستان شهید بهشتی میناب و همچنین زمین بیمارستان دوم این شهر افزود: بخش خصوصی در قبال دریافت این دو زمین پیشنهاد ساخت یک مرکز درمانی 32 تخت خوابی  در محوطه بیمارستان حضرت ابوالفضل را داد.

 

وی با رد این پیشنهاد تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتبار برای احداث بیمارستان دوم میناب تخصیص داده شده است که با تلاش مضاعف به دنبال اخذ اعتبارات ملی بیشتر برای آغاز عملیات احداث در اسرع وقت هستیم.

 

اورژانس هوایی را با جدیت دنبال می‌کنیم

 

هاشمی نخلی به ضرورت توجه بیشتر مدیران ارشد استان به حوزه درمان به ویژه در شرق استان به واسطه تمرکز تجهیزات تخصصی و متخصصین از عدم وجود اورژانس هوایی در استان انتقاد کرد و اظهارداشت: تجهیز پایگاه امداد هوایی در استان هرمزگان با این وسعت و تعدد جزایر یک نیاز جدی است.

 

نماینده مردم شرق هرمزگان درمجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید داشت: تاکنون 15 استان در کشور به بالگرد و اورژانس هوایی مجهز شده‌اند و با پیگیری نمایندگان 15 استان دیگر با تصویب و تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار جهت تامین بالگرد و تحویل آن به جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار گرفته است.

 

حضور  پزشکان متخصص در بشاگرد

 

وی در پایان نامناسب بودن راه و آماده نبودن زمینه برای حضور پزشکان متخصص در بشاگرد را از عمده دلایل عدم حضور متخصص و غیرفعال بودن این بخش‌ها در بیمارستان این شهرستان عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و تلاش مدیران دانشگاه علوم پزشکی به زودی قرار است با احداث منازل سازمانی، متخصصان را در قالب طرح در بشاگرد اسکان دهیم.

 

 

منبع:خبرگزاري مهر



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حضور پزشکان متخصص در بشاگرد , خبرگزاری تسنیم , احداث بيمارستان جديد ,
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
بازدید : 479
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پیکر ۹ شهید غواص به هرمزگان می آید / ستادهای مردمی در انتظار شهدای گمنام

شهر های استان هرمزگان در چند روز اینده میزبان خط شکنانی است که سالهای سال در میدانهای نبرد حق بر باطل جنگید ه اند و قرار است پیکر ۹ شهید گمنام در جنوب کشور تشییع شود.

 211812_143-346x256

به گزارش عصربشاگرد،در روزهای آینده استان هرمزگان میزبان شهدایی است که بعد از کشف پیکر مقدسشان حس میهن پرستانه را در زمان تلاش غرب آن هم برای بر هم زدن اتحاد مردمی بار دیگر خنثی کرد.

شهدایی که حضور به موقعشان برداشت های متفاوتی را در اذهان عمومی ایجاد کرد ، که چه شده است دوباره شهدا به کمک ما امده اند؟! و هنوز هم جمله ای که بسیار معروف شده در ذهن ها می گذرد و تامل برانگیز شده” اینجا عمار ها کمتر پیدا می شوند! این بار خواص تو غواص شده اند !آنقدر غریب هستی که ، خمینی خط شکنانش را فرستاد!!

سجاد امیریان مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در گفتگو با خبرنگارهرمز با اشاره به ورود پیکر ۹ شهید غواص دوران دفاع مقدس گفت: این شهیدان در روز شنبه ۱۷ مرداد از شهرستان کرمان به شمالی ترین منطقه استان در رودان وارد می شوند.

وی افزود : در روز یکشنبه ۱۸ مرداد کاروان شهدا از رودان به سمت بندرعباس راهی می شوند و در میسر روستا به روستا می آیند.

امیریان اظهار کرد:مراسم استقبال و تشییع از پیکر این شهدا در بندرعباس یکشنبه ساعت ۱۷ از میدان دفاع مقدس آغاز و شب وداع نیز از ساعت ۱۸ از روبه‌روی صدا و سیما به سمت امامزاده سیدمظفر(ع) انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: پیکر این ۹ شهید هم زمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در شهر های مختلف هرمزگان انجام می‌شود.

قرار است پیکر این ۹ شهید غواص به ترتیب در بخش توکهور شهر هشتبندی میناب، رودان ،جزیره هنگام و لارک قشم، جناح شهرستان بستک و یک شهید در شهرک هدیش بندرعباس (منازل نیرو دریایی ارتش) تدفین شوند.

 

منبع:شبکه اطلاع رسانی هرمز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: پیکر ۹ شهید غواص به هرمزگان می آید،هرمزگان انتظار شهدای گمنام،مراسم استقبال و تشییع از پیکرشهداء ,
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
بازدید : 290
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هجوم دریاخواران به سواحل جنوب/ ارسال پرونده‌ها به مراجع قضایی

دریاخواران علاوه بر سواحل شمالی کشور به سواحل جنوبی هم وارد شده‌اند به گونه‌ای علاوه بر تجاوز به حریم دریا، مناطق حفاظت شده را هم تخریب کرده‌اند.

 

به گزارش عصر بشاگرد، زمین خواری و جنگل خواری دو پدیده‌ای است که در سالیان گذشته به جان منابع طبیعی کشور افتاده و صدمات زیادی را به جنگل‌ها و محیط زیست کشور وارد کرده است و با وجود تلاش‌هایی که برای جلوگیری از این تخلفات در منابع طبیعی کشور شده اما بازهم تخلفات دامنه دار در مناطق روستایی به خصوص در شمال کشور موجب افزایش این پدیده و نابودی بیشتر جنگل‌های کشور شده است.

اما در سا‌ل‌های اخیر موضوعی که به زمین خواری و جنگل خواری اضافه شده، دریاخواری است به‌طوری‌که متخلفان علاوه بر اینکه درختان را قطع کرده و یا زمین‌ها را صاحب می‌شوند، وارد حریم دریاها و رودخانه‌ها شده و اقدام به خشک کردن آب‌ها و ساخت و ساز می‌کنند؛ موضوعی که علاوه بر نابودی جنگل‌ها و مراتع به محیط زیست دریا هم آسیب وارد می‌کند.

در سالیان گذشته دریاخواری در شمال کشور بیش از جنوب بوده است اما در چند وقت اخیر، شدت تخلفات به حدی شده که در جنوب کشور هم این پدیده در حال افزایش است به طوری که در مناطق کم عمق، اقدام به خشک کردن دریا کرده و بدون توجه به حریم ۶۰ متری دریا، ساخت و ساز می‌کنند.

هرچند که متخلفان طیف وسیعی از افراد مختلف را شامل می‌شوند اما در این میان، نهادها و سازمان‌های عمومی هم به چشم می خورند که بدون توجه به قوانین، اقدام به دریاخواری کرده و علاوه بر دست درازی به بیت المال به محیط زیست هم آسیب فراوانی وارد می‌کنند.

امروزه گشتی در جزیره کیش و قشم که از بزرگترین جزایر خلیج فارس هستند و سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این جزایر بازدید می‌کنند، نشان می‌دهد که این جزایر به محلی برای دریاخواران تبدیل شده تا در کنار تجاوز به حریم دریای خزر در شمال کشور، این مساله در جنوب هم گسترش پیدا کند.

هرچند که در دو سال گذشته سعی شده با متخلفان برخوردهای قانونی صورت گیرد اما همچنان بخش بزرگی از این دریاخواران مشغول ساخت و ساز هستند و به نظر می‌رسد که دست دولت هم به این افراد نمی‌رسد.

پیگیری حقوقی تخلف منطقه آزاد کیش

در این رابطه پیروز حناچی در گفتگو با مهر با بیان اینکه باوجود تلاش‌های شورای عالی شهرسازی اما بازهم این تخلفات ادامه دارد، گفت: از ابتدای شروع به کار در شورای عالی شهرسازی و معماری تلاشمان این بوده تا از تخلفات جلوگیری کنیم اما میزان تخلفات بالا است.

وی با اشاره به اینکه موارد دریاخواری را می‌توان مورد به مورد در کیش، رامسر، بندرعباس و دیگر مناطق دید، افزود: این موضوع هم مشابه کوه خواری، جنگل خواری و زمین خواری است به طوری که در مناطق شمال و جنوب کشور به خصوص در جزایر کیش و قشم علاوه بر اینکه به حریم دریا تجاوز شده بلکه در مناطق حفاظت شده اقدام به ساخت و ساز کردند به طوری که این مناطق تخریب شده است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اعلام اینکه متولی حریم ساحل و ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده، سازمان بنادر و دریانوردی است، ادامه داد: وقتی متخلفان در محدوده‌های خارج از شهر که جزو منابع طبیعی است، ساخت و ساز می‌کنند، طبیعی است که وارد حریم دریا هم بشوند، چراکه عارضه بی توجهی به منابع طبیعی، تعرض به نوار ساحلی هم خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تخلف سازمان‌ها و نهادهای عمومی، گفت: قانون تفاوتی میان اشخاص حقوقی و حقیقی قائل نشده است و همه موارد تحت پیگیری قرار می‌گیرد؛ همانطور که یک مورد تخلف از سوی منطقه آزاد کیش در دوره‌های گذشته رخ داده بود که در حال تبدیل شدن به پرونده‌ای حقوقی است.

حناچی با اشاره به تخلفات پدیده شاندیز در کیش، گفت: این شرکت علاوه بر اینکه به حریم دریا تجاوز کرده، وارد منطقه حفاظت شده کیش شده و اقدام به ساخت و ساز کرده که در شورای عالی شهرسازی و معماری پیگیر این موضوع از طریق مراجع قضایی است.

وجود ۱۰۰ پرونده قضایی دریاخواری

همچنین در این رابطه محمدرضا الهیار عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با مهر با بیان اینکه حریم ۶۰ متری دریا در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی است و تنها مرجع صدور مجوزهای ساخت و ساز در این محدوده این سازمان است، گفت: تهیه طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور که ۸ سال به طول انجامید و در سه مرحله انجام شد، مطالعات جامعی را برای ۵۸۰۰ کیلومتر از نوار ساحلی کشور انجام داد که براین مبنا این طرح تهیه شد و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

الهیار با تاکید بر اینکه ما باید از نعمت سواحل استفاده کنیم، زیرا تاثیرات اقتصادی زیادی بر منطقه و کشور دارد، افزود: استفاده از سواحل باید با نگاه توسعه پایدار باشد تا به فکر نسل آینده هم باشیم نه اینکه با تخریب‌های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی نوار ساحلی کشور را از بین ببریم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ پرونده قضایی در خصوص دریاخواری در مراجع قانونی گشوده شده است، گفت: بخش زیادی از مشکل ما در استان مازندران است که البته تمامی موارد در حال پیگیری است و کارگروه‌های مختلفی در استان‌ها تشکیل شده است. بر این اساس، سال گذشته اولین صدور احکام قضایی برای قلع بنا ۷ ساختمان صادر شد که این حکم به اجرا رسید.

سرپرست معاونت توسعه و تجهیز بنادر در سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه روند برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز تشدید شده است، اظهار داشت: سازمان بسیار بر این موارد تاکید دارد و اگر موردی بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کند، به شدت با آن برخورد می‌شود.

الهیار با اعلام اینکه مجوزهای سازمان براساس طرح مدیریت یکپارجه مناطق ساحلی کشور و الزامات ایمنی صادر می‌شود، گفت: ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری دریاها ممنوع است اما متاسفانه برخی سازمان‌ها و نهادهای عمومی دولتی هم اقدام به ساخت و ساز در این حریم کرده‌اند که در حال پیگیری حقوقی آن هستیم.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در حریم دریاها فقط برای بندر و یا کارخانه‌های ساخت شناور است که نیاز به دسترسی به آب دارند اما در دیگر موارد لزومی به ساخت ساختمان‌های دولتی در کنار دریا نیست، اما در چند سال اخیر عکس این موضوع را در سواحل مازندران دیدیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه رشد و توسعه در سواحل جنوب کمتر اتفاق افتاده است، گفت: برنامه سازمان بنادر این است که رشد و شکوفایی در این منطقه از کشور بیشتر شود و توسعه پایدار به این سمت برود، البته تمامی این اقدامات در چارچوب مجوزها انجام می‌گیرد.

الهیار در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از دریاخواری در سواحل کشور دارید؟ گفت: آماری نداریم اما بیش از ۱۰۰ پرونده در محاکم قضایی داریم که در حال پیگیری آن هستیم، ضمن آنکه نیاز به هماهنگی سایر دستگاه‌های دولتی داریم تا هرچه سریعتر تخلفات انجام شده پیگیری شود.

وی با اشاره به تمهیداتی که برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم دریاها انجام شده است، افزود: براساس هماهنگی های انجام شده، به ساخت و سازهایی که در حریم دریاها قرار گرفته‌اند، خدمات رسانی در زمینه آب، برق و گاز نمی‌شود.

 

منبع: خبرگزاري مهر



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: هجوم دریاخواران به سواحل جنوب , تجاوز به حریم دریا , خبرگزاري مهر ,
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
بازدید : 386
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

تنها آموزشگاه رانندگی کیش ماه هاست که تعطیل شده و مردم برای گرفتن گواهینامه باید به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

 328686-346x256

به گزارش عصر بشاگرد ازكيش؛ تنها آموزشگاه جزیره کیش که اقدام به اموزش رانندگی و صدور گواهینامه می کرد ماه هاست که تعطیل است و هنوز هم مسئولان نتوانسته اند برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشند.

فرناز محمدی، یکی از کیشوندان که مدتهاست برای گرفتن گواهینامه مراجعه کرده و هنوز هم موفق به ثبت نام نشده است می گوید: من که برای گرفتن یک گواهینامه نمی توانم یک ماه تمام در شهر دیگری بمانم.

وی افزود: علاوه بر هزینه های رفت و آمد یک ماه ماندن در شهر دیگر یعنی یک ماه سربار دیگران بودن و از کار و زندگی افتادن به نظر شما این درست است شهری که نزدیک به ۳۰ هزار نفر جمعیت آن هم جمعیت جوان دارد از داشتن یک آموزشگاه محروم باشد.

صابر حمیدی نیز که آموزش هایش نیمه کاره مانده است گفت: از وقتی که آموزشگاه بسته شده نمی دانم باید چه کار کنم. مدت ها به دنبال کار بودم و حالا که کار پیدا کرده ام از من درخواست گواهینامه کرده اند من باید در انتظار محلی برای آموزش و دریافت گواهینامه باشم.

وی ادامه داد: رفتن به شهر دیگر هزینه زیادی دارد به علاوه اینکه جایی برای ماندن در شهر دیگری ندارم.

سرگرد یونس شعبانیان معاونت اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در این رابطه به خبرنگار ما گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و بحث خصوصی سازی بخشی از کارهای نیروی انتظامی نیز همانند فعالیت های پلیس به ۱۰+ و صدور گواهینامه به بخش خصوصی واگذار شده است که در جزیره کیش نیز این بخش به یک شرکت خصوصی داده شده بود که نزدیک به یک سال پیش مدیر این شرکت به دلایل شخصی اعلام کرد که توانایی ادامه فعالیت ندارد.

وی افزود: در این مدت نیروی انتظامی فراخوانی برای اعلام آمادگی یک شرکت جدید داده است و چندین نفر نیز اعلام آمادگی کردند که مراحل قانونی آن در حال طی شدن است اما این افراد نیز به دلیل هزینه های بالا در جزیره کیش و محدودیت های خاص که شرایط واگذاری این مجوز دارد تمایل چندانی نشان نداده اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در صورتی که این افراد همچنان تمایلی نشان ندهند به زودی با برگزاری کمیسیون فراخوان دیگری در جزیره کیش داده خواهد شد تا به امید خدا این مشکل رفع شده و با بازگشایی آموزشگاه رانندگی کیشوندان بتوانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.

 

منبع: كيش پرس



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: آموزشگاه رانندگی کیش،تعطیل،گواهینامه،آموزشگاه رانندگی کیشوندان،جزيره كيش ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 553
نویسنده : فــردیـن احـمدی
تشییع پیکر شهید آتش نشان برکت جوذری
 
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: شهید آتش نشان , بركت جوذري , هتل هرمزبندرعباس , شهيد بركت جوذزي , آتش نشان فداكار ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 791
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مصاحبه با محمدعلی شعبانی سازندۀ مستند «سمفونی استیضاح»
از بنی‌صدر پرسیدم چرا در روز استیضاح خودتان، در مجلس حاضر نشدید؟ یا چرا به دعوت‌های مکرر دیالمه برای مناظره، جواب ندادید؟ یا از قصۀ فرار شبانۀ او از کشور پرسیدیم. احتمالاً بنی‌صدر از سؤالاتمان فهمید که در مدار انصاف و واقعیت می‌چرخیم که او در این میان، جایگاهی نخواهد داشت.
گروه فرهنگی مشرق ـ  چندی پیش، رهبر انقلاب در دیدار با خانوادۀ شهدای هفتم تیر توصیه کردند که از زندگی این شهدا با زبان هنر و تصویر، چهره‌نگاری شود (بیانات در تاریخ 6/4/94) . در خصوص یکی از این شهدا به نام عبدالحمید دیالمه (1360-1333)، سال گذشته فیلم مستندی به نام سمفونی استیضاح (1393) ساخته شد که در جشنوارۀ سی‌وسوم فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بهترین پژوهش و متن مستند را کسب کند. ابراهیم حاتمی‌کیا نیز در یادداشت کوتاهی از این فیلم تقدیر کرد.
سخنان صریح شهید دیالمه علیه میرحسین موسوی، قریب سی سال بعد از شهادتش نام او را بر سر زبان‌ها انداخت و بهانه‌ای شد برای ساخت مستند سمفونی استیضاح که زندگی و فعالیت‌های سیاسی و هنری شهید دیالمه را واکاوی کند و نقش او را بالخصوص در ماجرای استیضاح بنی‌صدر نشان دهد. این فیلم را می‌توان یکی از سیاسی‌ترین مستندهای ساخته‌شده در کشورمان دانست. به امید روزی که به نمایش عمومی درآید.

***شهید دیالمه نیز مانند بسیاری از شهدای هفتم تیر که در سایۀ شهید بهشتی قرار گرفته‌اند، به آنها پرداخته نمی‌شود. چه شد که شما به زندگی این شهید توجه کردید؟ آیا کسی این موضوع را به شما سفارش داد؟

مستندساز می‌تواند سفارش بگیرد ولی نباید کارِ سفارشی بسازد. مانند یک گرافیست که سفارش می‌گیرد ولی هنر و خلاقیت خود را بروز می‌دهد. تعهد یک مستندساز باید به واقعیت و حقایق باشد. بایست بگویم که من قبلاً با این شهید آشنایی داشتم و طرح مستندی نیز برای او نوشته بودم. لذا وقتی تهیه کننده موضوع را با من مطرح کرد استقبال کردم.


:: موضوعات مرتبط:
آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: بنی‌صدر از مصاحبه طفره رفت،بازخوانی شهید دیالمه بعد از فتنۀ 88،مستند بشاگرد،شهيد ديالمه ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 418
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از امروز با تضعیف سامانه کم فشار و تضعیف جریانات شرقی به تدریج پایداری جوی در بیشتر مناطق استان حاکم خواهد شد.
بارش باران در بشاگرد ، عصر بشاگرد
به گزارش عصر بشاگرد؛ سی‌سیپور افزود: دیروز خورگو با ۲۳ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی در استان را به خود اختصاص داد.

وی گفت: همچنین ۱۵ میلیمتر باران در رودان، ۳ میلیمترباران در سیاهو، ۲ و نیم میلیمتر باران در خمیر و ۲ و ۳دهم میلیمتر باران در سردشت بشاگرد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: در شبانه روز گذشته بستک با دمای ۴۴ درجه سانتی گراد گرمترین و سردشت بشاگرد با ۲۲ درجه سانتی گراد خنکترین شهرهای استان بودند.

سی سی پور گفت: از پایان هفته دمای هوا در هرمزگان افزایش می یابد و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی ساعات بعد از ظهر امروز با رشد ابرهای محلی وقوع رگبار خفیف در ارتفاعات هرمزگان دور از احتمال نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: وزش باد جنوب غربی پدیده غالب دریایی در ساعات بعد از ظهر امروز است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: هواشناسی هرمزگان , بارش‌های تابستانی در هرمزگان , رشد ابرهای محلی وقوع رگبار خفیف در ارتفاعات هرمزگا ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 365
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مسئول بسیج سازندگی بشاگرد خبر داد
مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی

مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به مرمت مسجد روستای دهباری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی گفت: این پروژه با حضور 20 نفر از بسیجیان جهادگر در مدت 10 روز انجام شد.

خبرگزاری فارس: مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی
 

به گزارش عصربشاگرد، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی هرمزگان، اکبر کرمشاهی مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به مرمت و بهسازی مسجد دهباری بشاگرد اظهار داشت: این پروژه با حضور 20 نفر از بسیجیان جهادگر در مدت 10 روز انجام شد.

وی با اشاره به جزئیات مرمت و بهسازی مسجد دهباری تصریح کرد: رنگ‌امیزی، گچبری و غیره از جمله فعالیت گروه جهادی در این مسجد است.

مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به ظرفیت‌های محرومیت زدایی در این شهرستان گفت: بشاگرد دارای روستاهایی است که از محرومیت بسیار زیاد رنج می‌برند و بسیج سازندگی با قدرت تمام وارد عرصه شده است و در زمینه‌های مختلف مردم را یاری می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در سال‌های اخیر گفت: این سازمان با اعزام گسترده گروه‌های جهادی از سراسر کشور به بشاگرد روند توسعه منطقه را تسهیل بخشیده است.

کرمشاهی ساخت مسجد، مدرسه، خانه عالم، خانه بهداشت، غسالخانه، سرویس بهداشتی و غیره را از جمله پروژه‌های محرومیت زدایی دانست و افزود: این فعالیت‌ها در بازه‌های زمانی 3 الی 12 روز توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

انتهای پیام/88001/س

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد،مسئول بسیج سازندگی بشاگرد،اکبر کرمشاهی ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 408
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بیمارستان قدیم قشم پروژه بعدی زمین خواری / وقتی تجارت جایگزین سلامت می شود + سند

بیمارستان فاطمه الزهرا(س) که یکی از پرحاشیه ترین بیمارستان های استان هرمزگان در چند سال گذشته بوده است ، امروز برخلاف میل مردم ، امامان جمعه شهرستان قشم و قول های مسئولان حوزه سلامت در حال تبدیل شدن به مجتمع تجاری است.

 zaminkhari-346x256

به گزارش عصر بشاگرد، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار ، امام جمعه شهرستان قشم درگفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز از  قشم ، با اشاره به نامه اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به شهردار قشم و تقاضای وی مبنی بر تغییر کاربری بیمارستان فاطمه الزهراء (س) گفت : خیلی تلاش شد ،  تا با کمک مسولان ارشد شهرستان و استانی  و با دستور رییس جمهور بیمارستان جدید قشم به وزارت بهداشت داده شود که این یک اتفاق خوب بود ولی مسئولان حوزه پزشکی به وعده ها خود عمل نکرده اند.

وی افزود : رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان متعهد گردید که بیمارستان قدیم تعطیل نشود و هیچ گونه تغییری در کاربری بیمارستان فاطمه الزهرا(س) انجام نشود اما متاسفانه این وعده ها عملی نشد و دانشگاه علوم پزشکی دندان طمع برای ورود به فاز تجاری تیز کرده است .

امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه قشم نیازی به مجتمع های تجاری ندارد و هنوز مشکل وضعیت بهداشت و درمان در این جزیره حل نشده است اظهار داشت : متاسفانه در قشم بعضی از مسایل را تعداد محدودی که زمین خوارهستند و به دنبال منافع شخص خود هستند تصمیم گیری می کنند .

حجت الاسلام جوکار تصریح کرد : بیمارستان قدیم قشم با کمک خیرین و مردم ساخته شده است و به عبارتی می توان گفت این بیمارستان موقوفه است و متعلق به عموم مردم است دانشگاه علوم پزشکی باید به مشکلات حوزه سلامت بپردازد .

وی با بیان اینکه اداره کردن حوزه سلامت به سلامت نفس نیاز دارد ، افزود : دستگاه های ذی صلاح از جمله دستگاه های قضایی ، اطلاعاتی ، امنیتی و نظارتی از این زمین خواری جلوگیری کنند .

بیمارستان قدیم قشم متعلق به مردم جزیره است

شیخ‌عبدالرحیم خطیبی ، امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم در این باره به خبرنگار هرمز گفت : بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) قشم در قطعه زمینی با مساحت ۱۶ یا ۱۷ هزار متر در در ده‌ها سال قبل با بلند نظری مسئولین وقت برای امر درمان مردم در نظر گرفته شده که متاسفانه این‌روزها شایعاتی برای تغییر کاربری آن به گوش می‌رسد .

وی زمین و ساختمان بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) قشم را متعلق به مردم دانست و اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند این زمین را که متعلق به مردم است تغییر کاربری بدهند اما چه معنی دارد که با افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) بخواهند اموالی را که متعلق به مردم است از آن‌ها بگیرند؟

این مسئول با بیان این‌که نظر مردم در مورد تغییر کاربری زمین بیمارستان قدیم قطعاً منفی است از نگرانی‌های مردم در این مورد خبر داد و افزود: از مسئولین می ‌خواهم تا با بلند نظری در این مورد تصمیم‌گیری کنند چرا که مسئله درمان شهرستان قشم با یک بیمارستان حل نمی‌شود و این کار نیازمند بلند نظری مسئولان است .

شورای شهر به شدت با تغییرکاربری مخالفت است

 محمدرفیع پورمولوی با اشاره به نگرانی‌های عمومی با توجه به ضروت وجود فضای مناسب درمانی برای شهروندان، با صراحت با تصمیم جدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مخالفت کرد .

وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان متولی درمان استان هیچ زمین و ملکی قابل مقایسه و قابل جایگزین با زمین بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) ندارد که بتواند جوابگوی نیاز رو به رشد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان باشد .

پور مولوی بیان کرد : ملک بیمارستان پیامبر اعظم‌(ص) متعلق به سازمان منطقه آزاد قشم است که با عقد تفاهم‌ نامه‌ی بهره ‌برداری به صورت حق انتفاع به مدت ۲۰‌سال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گرفته و هیچ تضمینی برای تداوم این روند در آینده وجود ندارد .

این مسئول با اشاره به موقعیت خاص بیمارستان فاطمه الزهرا(س) گفت: از جهت دسترسی به تمام نقاط شهر این بیمارستان در بهترین‌ترین موقعیت ممکن برای وجود یک مرکز درمانی  قرار دارد که تمامی نقاط تجاری و مسکونی شهر به سهولت به این مکان دسترسی دارند .

پورمولوی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز تجاری به وفور در سطح شهر و جزیره وجود دارد و هیچ توجیهی برای تبدیل و تغییر کاربری تنها مرکز درمانی متعلق به دولت به مرکز تجاری وجود ندارد؛ رئیس شورای شهر قشم در پایان گفت: در حالی که مردم شهرستان قشم از کمبودهای شدید بهداشتی و درمانی رنج می‌برند، پرداختن مسئولین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت و درمان، به امور تجاری، جای تعجب دارد .

حال باید دید بعد از اتفاق های زمین خواری های پی در پی و فروش فرودگاه قدیم جزیره قشم ، آیا بیمارستان قدیم این شهرستان  نیز  با  نبود  نظارت  قوی  به تاراج می رود ؟

 

منبع: شبكه اطلاع رساني هرمز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بیمارستان فاطمه الزهرا(س)،پروژه بعدی زمین خوار،بیمارستان قدیم،قشم، شبكه اطلاع رساني هرمز،درحاشيه ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 551
نویسنده : فــردیـن احـمدی

معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان منصوب شد

 

علی خرم نسب با حکم استاندار هرمزگان به عنوان معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان منصوب شد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل استانداری هرمزگان، دكتر جاسم جادری استاندار هرمزگان با صدور حکمی علی خرم نسب را به عنوان معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

با استعانت از خداوند منان، نظر به تعهد و تجارب مفید جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت معاون دفتر امور روستایی و شوراها منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف محوله و در راستاي تحقق اهداف و آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و پيروي از منويات مقام معظم رهبری حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي "مدظله العالي"  و سياست هاي دولت تدبير و اميد موفق باشيد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: معاون دفتر امور روستایی , استانداری هرمزگان , دكتر جاسم جادری , بشاگرد نيوز ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 88
بازدید هفته : 399
بازدید ماه : 3837
بازدید کل : 123360
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com