آغاز کاشت داز در سامانه های آبگیر باران حوزه دستگرد بشاگرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 280
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

 

آغاز کاشت داز در سامانه های آبگیر باران حوزه دستگرد بشاگرد
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: توسعه عملیات بیومکانیک با احداث سامانه های آبگیر باران و کاشت گونه های بومی در برنامه معاونت آبخیزداری در سال جاری قرار دارد.

به گزارش عصر بشاگرد در هرمزگان، ابوالقاسم حسین پور اقسام سامانه های آبگیر باران را شامل چاله های فلسی، بندهای ابرویی، آبگیرهای هلالی، سامانه های لوزی شکل و دیگر میکروکچمنت های قابل اجرا در شرایط آبخیزهای هرمزگان برشمرد و گفت در این راستا در حوزه آبخیز دستگردناگرد شهرستان بشاگرد در سطح 120 هکتار احداث سامانه آبگیر باران و کشت بذر گونه بومی داز (Vitex . sp) آغاز گردیده است. حسین پور احیا و تقویت پوشش گیاهی حوزه در جهت اهداف حفاظت خاک و کنترل فرسایش حوزه آبخیز سد مخزنی جگین و مهار رسوبات وارده به مخزن سد مذکور را از اهداف عمده اجرای طرح آبخیزداری فوق عنوان کرد. شایان ذکر است گونه داز بدلیل استفاده از برگ آن در ساخت منازل کپری، حصیربافی و همچنین بهره گیری از بذر آن در صنایع دستی مورد توجه و استقبال مردم می باشد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: توسعه عملیات بیومکانیک با احداث سامانه های آبگیر باران و کاشت گونه های بومی در برنامه معاونت آبخیزداری در سال جاری قرار دارد.به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ابوالقاسم حسین پور اقسام سامانه های آبگیر باران را شامل چاله های فلسی، بندهای ابرویی، آبگیرهای هلالی، سامانه های لوزی شکل و دیگر میکروکچمنت های قابل اجرا در شرایط آبخیزهای هرمزگان برشمرد و گفت در این راستا در حوزه آبخیز دستگردناگرد شهرستان بشاگرد در سطح 120 هکتار احداث سامانه آبگیر باران و کشت بذر گونه بومی داز (Vitex . sp) آغاز گردیده است. حسین پور احیا و تقویت پوشش گیاهی حوزه در جهت اهداف حفاظت خاک و کنترل فرسایش حوزه آبخیز سد مخزنی جگین و مهار رسوبات وارده به مخزن سد مذکور را از اهداف عمده اجرای طرح آبخیزداری فوق عنوان کرد. شایان ذکر است گونه داز بدلیل استفاده از برگ آن در ساخت منازل کپری، حصیربافی و همچنین بهره گیری از بذر آن در صنایع دستی مورد توجه و استقبال مردم می باشد.
 
 
منبع : برنا
 
 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: کاشت گونه های بومی , گزارش عصر بشاگرد , آبخیز دستگردناگرد , پوشش گیاهی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 1648
بازدید کل : 125094
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com